Meta Platforms a anunțat că, începând cu 16 decembrie, va începe să folosească interacțiunile utilizatorilor cu asistentul său digital Meta AI pentru a personaliza reclamele și conținutul afișat pe platformele Facebook și Instagram.
Notificările despre această schimbare vor fi trimise utilizatorilor începând cu 7 octombrie, relatează CNBC.
Măsura marchează o nouă etapă prin care compania condusă de Mark Zuckerberg își leagă investițiile masive în inteligența artificială generativă de afacerea sa principală – publicitatea online, scrie News.ro.

Meta a anunțat deja că aceste inițiative vor duce la creșterea cheltuielilor în 2026, peste nivelul din 2025.
Meta AI, disponibil în aplicațiile Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger, precum și ca aplicație și site independente, are deja peste 1 miliard de utilizatori activi lunar, potrivit companiei.
Interacțiunile – fie scrise, fie vocale, inclusiv prin ochelarii Ray-Ban Meta – vor fi folosite pentru a adapta recomandările de conținut și reclame.
De exemplu, dacă un utilizator discută cu Meta AI despre planificarea unei vacanțe de familie, pe Facebook ar putea primi recomandări de Reels despre destinații turistice sau reclame pentru hoteluri.

Meta a precizat că schimbarea nu se aplică automat conversațiilor din WhatsApp, cu excepția cazului în care utilizatorii își conectează conturile la alte aplicații Meta.
Nu există o opțiune de renunțare directă, dar cei care nu interacționează cu Meta AI nu vor fi afectați.
Actualizarea va fi implementată ulterior și în Marea Britanie și UE, după ce compania va face ajustările necesare pentru respectarea reglementărilor locale.