Oficial BBC: Nu mai suntem o forță pe piața media

Oficial BBC: Nu mai suntem o forță pe piața media
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 mar 2018

Anne Bulford, directorul adjunct al BBC, a declarat într-o conferință de presă că instituția media nu mai reprezintă o forță ca urmare a investițiilor făcute de giganții IT americani, printre care se numără Netflix, Amazon și Apple, relatează The Telegraph.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Bulfold consideră că BBC ar trebui să colaboreze cu rivalii comerciali pentru a ține în viață producțiile britanice, scrie News.ro

Ea a afirmat la Londra că "nu mai este ca altădată" și că "zilele în care BBC domina piața" s-au terminat - acele zile când peste 20 de milioane de telespectatori se uitau la un episod din "Only Fools and Horses".

Revista NME renunță la ediția print gratuită și se dezvoltă în mediul digital CITEȘTE ȘI Revista NME renunță la ediția print gratuită și se dezvoltă în mediul digital

Este "o amenințare iminentă la adresa conținutului editorial britanic", a adăugat ea, menționând răpândirea telefoanelor inteligente și a tabletelor dezvoltate de acele companii americane.

Giganții americani investesc miliarde de dolari în producții proprii, care sunt create să satisfacă gusturile întregii lumi, și nu doar să atingă sensibilitățile britanicilor.

Netflix a cheltuit pe programe anul trecut mai mult decât toate posturile publice britanice la un loc. Spre exemplu, ar fi investit 100 de milioane de lire sterline în serialul "House of Cards", un thriller politic bazat pe romanul lui Michael Dobbs. Inițial, cartea a fost adaptată de BBC în 1990 cu un buget modest.

Amazon ar fi plătit până la 250 de milioane de lire sterline pentru drepturi de adaptare a trilogiei "Stăpânul inelelor", de J.R.R. Tolkien.

Totodată, mulți tineri recunosc brandul YouTube mai degrabă decât BBC.

În aceeași conferință, Bulford a spus că a avut loc o schimbare zguduitoare în industria de televiziune. "Piața este în creștere puternică și competitivă, dominată de puține companii media de pe coasta de vest a Americii, care au o extraordinară putere financiară și creativă".

"Investițiile lor se concentrează din ce în ce mai mult pe un conținut foarte scump, de ultimă generație și cooperează cu mari bănci care le asigură acces internațional și să aibă audiență globală".

Sharon White, director executiv la Ofcom, autoritatea de reglementare a audiovizualului din Marea Britanie, a făcut apel la posturile publice BBC și ITV, Channel 4 și Channel 5 să colaboreze cu marii producători TV. 

viewscnt
Afla mai multe despre
bbc
anne bulford