Tehnologia de publicitate a Google, contestată de publisheri într-o plângere la Comisia Europeană

Tehnologia de publicitate a Google, contestată de publisheri într-o plângere la Comisia Europeană
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 feb 2022

Google a fost ținta unei plângeri antitrust din partea Consiliului European al Editorilor (EPC), cu privire la afacerile sale cu publicitate digitală, ceea ce ar putea întări investigația comisarului pentru concurență al UE, Margrethe Vestager, în această problemă, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Google, divizie a grupului Alphabet, a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclame online, mai mult decât orice altă companie din lume, reclamele afișate în servicul de căutare, YouTube și Gmail reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor și profiturilor sale totale, scrie News.ro.

Disney+ a încheiat anul trecut cu aproape 130 de milioane de abonați CITEȘTE ȘI Disney+ a încheiat anul trecut cu aproape 130 de milioane de abonați

Aproximativ 16% din veniturile sale au provenit din activitatea de display sau de rețea a companiei, în care alte companii media folosesc tehnologia Google pentru a vinde reclame pe site-ul și aplicațiile lor.

Comisia Europeană a deschis o investigație în iunie, pentru a stabili dacă Google favorizează propriile servicii de tehnologie de publicitate online în detrimentul rivalilor, agenților de publicitate și editorilor online.

Asociația comercială a publisherilor, ai căror membri includ Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News și Editorial Prensa Iberica, și-a prezentat nemulțumirea Comisiei Europene, susținând că Google deține un control adtech asupra publisherilor de presă.

”Este timpul ca Executivul UE să impună Google măsuri care să-i schimbe de fapt, nu doar să-i conteste comportamentul”, a declarat Christian Van Thillo, președintele EPC, într-un comunicat.

”Google a obținut controlul de la un capăt la altul al lanțului valoric al tehnologiei publicitare, lăudându-se cu cote de piață de până la 90-100% în segmente ale lanțului tehnologic publicitar”, a spus el.

Vestager, care a amendat Google cu peste 8 miliarde de euro (9,2 miliarde de dolari) în ultimii ani pentru practici anticoncurențiale în trei cazuri, a lansat anul trecut ancheta asupra afacerii cu publicitate digitală a Google.

Google a spus că publisherii beneficiază de serviciile sale adtech.

”Când publisherii aleg să folosească serviciile noastre de publicitate, ei păstrează majoritatea veniturilor și în fiecare an plătim miliarde de dolari direct partenerilor de publicare din rețeaua noastră publicitară”, a spus un purtător de cuvânt al Google.

viewscnt
Afla mai multe despre
publicitate
google