Austriecii de la Porr Construct intră pe piața imobiliară românească prin dezvoltarea a două hoteluri și așteaptă să înceapă o nouă autostradă

Austriecii de la Porr Construct intră pe piața imobiliară românească prin dezvoltarea a două hoteluri și așteaptă să înceapă o nouă autostradă
Alexandru Urzică
Alexandru Urzică
scris 22 feb 2019

Compania cu capital austriac Porr Construct, unul dintre cei mai mari constructori străini activi în România, care a finalizat anul trecut lotul patru al autostrăzii Sebeș - Turda, intră pe piața dezvoltărilor imobiliare din România prin două proiecte hoteliere în București, cu un total de 410 camere, și analizează potențiale investiții în zona de sănătate privată.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Klaus Bleckenwegner, CEO-ul Porr Construct, spune pentru Profit.ro că a sesizat o cerere mare pentru hoteluri de 4 stele, segment care se confruntă cu un grad ridicat de ocupare, și spune că are cunoștință de 15-16 proiecte hoteliere la care se lucrează acum în București, toate în acest segment de 4 stele. În acest context, compania de construcții a decis să își activeze și în România componenta de dezvoltări imobiliare, care operează în țări precum Austria, Germania, Cehia sau Polonia.

Acum, Porr Construct a intrat în două parteneriate distincte, cu investitori străini, de tip 50%-50%, prin care anul acesta așteaptă să înceapă dezvoltarea unui hotel de 4 stele în zona de afaceri Pipera și să transforme o veche clădire de birouri din centrul Bucureștiului tot în hotel de 4 stele. cele două hoteluri vor fi operate de branduri internaționale.

„Mai așteptăm după autorizațiile de construire. Partea noastră de investiție se ridică la circa 50 milioane euro, iar în total va fi aproape dublu. Unul dintre hoteluri va avea 230 camere, iar celălalt 180 de camere“, spune Bleckenwegner.

Salini oferă 225 de milioane de euro pentru salvarea Astaldi CITEȘTE ȘI Salini oferă 225 de milioane de euro pentru salvarea Astaldi

La nivel de grup, Porr este specializată și în dezvoltări pe zona de sănătate, inclusiv spitale, compania văzând potențial în România pe acest sector, dar probabil peste 2-3 ani.

Stavilă muncii "la negru"

Constructorul își exprimă mulțumirea față de controversata OUG 114/2018, care declară sectorul construcțiilor de importanță națională pe următorii zece ani și stabilește salariul de bază minim brut pe țară în domeniu de 3.000 de lei lunar. Totuși, Bleckenwegner admite că sunt și părți negative.

„Pentru muncitori era timpul pentru o majorare de salarii. Dacă ne uităm la ultimii 15 ani, aproape nu au existat creșteri de salarii pentru muncitori. De asemenea, cred că temperează puțin munca «la negru». Creșterea de salariu va fi de 60% în multe cazuri. Efectul va fi negativ pentru angajatori, din perspectiva motivării. Nu există un impact financiar negativ pentru angajator, dar ce motivație are un inginer de șantier dacă știe că oricum îi va crește salariul cu 30-40%?“, spune șeful Porr.

Investitorii imobiliari nu scapă de taxa socială pe construcții. Scad, însă, cotele de contribuție CITEȘTE ȘI Investitorii imobiliari nu scapă de taxa socială pe construcții. Scad, însă, cotele de contribuție

El mai spune că prețul pe o oră de muncă în Germania este de 45 de euro, în timp ce în România este de 8 euro și asta pentru că în Europa Centrală sunt taxe mai mari și costuri mai mari cu asigurările sociale, plus, gradul de automatizare este mai ridicat, adică muncitorii au o productivitatea superioară celor din România. Cu alte cuvinte, în Europa Centrală mai puțini angajați muncesc pentru un metru cub de beton sau pentru a pune o tonă de oțel în beton, explică managerul.

Potrivit acestuia, muncitorii care lucrează sezonier în Germania sau în altă parte nu vor mai pleca atât de ușor din țară, după majorările salariale. Cu toate acestea, el spune că este mai greu să convingi imigranții deja stabiliți în țările de adopție să revină pe piața muncii din România.

Porr Construct are aproape 800 de angajați, dintre care peste 70% sunt ingineri și specialiști. Șeful companiei spune că a reușit să își fidelizeze muncitorii prin salarii mai mari și nu a fost nevoit să apeleze la muncitori din Asia. De altfel, el consideră că valul de muncitori asiatici este doar temporar.

Noi autostrăzi în România

Porr Construct a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 100 milioane de euro, în creștere față de rezultatele din 2017, iar pentru acest an este așteptată o nouă majorare, potrivit lui Bleckenwegner. În continuare, 60% din afaceri provin din lucrările de infrastructură, iar restul sunt construcții civile.

„Așteptăm o întețire a activității noastre pe zona de infrastructură în lunile care urmează. În următoarele 2-3 luni vom vedea o serie de proiecte începute, care au trecut prin licitații acum un an și jumătate. Este vorba de proiecte precum drumul expres Pitești – Craiova și autostrada Sibiu – Pitești, centura ocolitoare a municipiului Bacău și altele. Ne așteptăm să fim prezenți și noi într-unul dintre ele“, a declarat constructorul.

ANALIZĂ- DOCUMENT Constructorii și proiectanții pot fi departajați după cifra de afaceri. Accesul la lucrări publice mari va fi condiționat. Firmele străine, obligate să se certifice local CITEȘTE ȘI ANALIZĂ- DOCUMENT Constructorii și proiectanții pot fi departajați după cifra de afaceri. Accesul la lucrări publice mari va fi condiționat. Firmele străine, obligate să se certifice local

Porr lucrează acum, printre altele, la finalizarea extinderii pistei aeroportului Ghimbav, la mai multe drumuri de țară în Timiș și Arad, iar în municipiul Arad are un proiect finanțat de Banca Mondială, care presupune realizarea de locuri de parcare în zonele rezidențiale din oraș.

Klaus Bleckenwegner atrage atenția că beneficiarul lucrărilor de infrastrutură din România, adică statul, are trei probleme majore: lipsa competenței, lipsa responsabilității și corupția, care nu mai ocupă prima poziție. 

viewscnt
Afla mai multe despre
porr construct
hoteluri
autostrada
dezvoltari imobiliare