EXCLUSIV Gran Via pregătește un parteneriat cu un investitor spaniol pentru nou cartier de locuințe de amploare în Capitală

EXCLUSIV Gran Via pregătește un parteneriat cu un investitor spaniol pentru nou cartier de locuințe de amploare în Capitală

Gran Via Marina Constanța

Alexandru Urzică
Alexandru Urzică
scris 1 feb 2019

Dezvoltatorul spaniol Gran Via, care a construit până acum în România peste 760 de apartamente și are în diferite etape de construcție alte 1.100 de apartamente în patru proiecte distincte, negociază cu un alt investitor spaniol, proprietarul unui teren de 14 hectare din Sectorul 6 al Capitalei, un parteneriat pentru dezvoltarea unui cartier rezidențial.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Compania va începe anul acesta ultimele etape de construcție la cele trei cartiere rezidențiale pe care le dezvoltă în București: Timișoara 58, Gran Via Park și Aviației Apartments, motiv pentru care se pregătește pentru un nou proiect în Capitală, după ce anul trecut a început un proiect în Constanța.

„Analizăm și achiziția de terenuri, dar am prefera realizarea unor parteneriate pentru a nu bloca banii în terenuri. Mai sunt destul de mulți investitori spanioli, care au mai rămas cu terenuri prin București și alte orașe, sau încercăm să găsim chiar investitori locali care au terenuri și noi doar să construim. Ei să vină cu terenul și noi cu fondurile și know-how-ul. În acest moment purtăm o singură discuție de acest fel cu proprietarul unui lot de 14 hectare din Sectorul 6 al Bucureștiului. Este tot un investitor spaniol. Până în iunie avem termen să semnăm parteneriatul dacă sunt întrunite toate condițiile. Acum negociem condițiile. Negocierile se poartă doar cu Gran Via“, spune Antoanela Comșa, directorul general al Granvia România.

Până acum, compania a avut un singur partener pe piața românească, dezvoltatorul spaniol Pryconsa, alături de care a cumpărat terenul fabricii Tricodava, însă cei doi investitori și-au divizat activitatea din cauza crizei.

Gran Via a simțit din plin șocul crizei imobiliare, după ce în perioada de boom a plătit circa 120 milioane euro pentru 16 hectare de teren în România. Compania a cumpărat trei foste fabrici în București: Frigocom, Electrotehnica și jumătate din Tricodava, la care se adaugă un teren de 6,5 hectare în Constanța. Planul inițial al investitorului era să ridice pe loturile achiziționate 5.000 de apartamente, însă criza din Spania și din întreaga lume le-a blocat planurile timp de cinci ani.

Abia în 2012 au început să ridice primul bloc din România pe platforma Frigocom. Compania a vândut în 2016 terenul de la Tricodava omului de afaceri român de origine palestiniană Mohamed Hassanain, proprietarul clinicilor medicale International Medical Center, care, alături de asociatul său iordanian Saddiq Abu Seedo, construiește pe acel lot proiectul Moghiroș Park Residence, format din 11 blocuri.

INFOGRAFIC Legea care va crește volumul de tranzacții cu locuințe a fost semnată CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Legea care va crește volumul de tranzacții cu locuințe a fost semnată

Evoluție proiecte

Cel mai recent proiect început de spanioli în România este Gran Via Marina, amplasat lângă mallul Vivo! din Constanța, primul lor ansamblu în afara Bucureștiului. O parte din terenul de 6,5 hectare, cumpărat încă de dinainte de criză, a fost vândut retailerului Kaufland, care va deschide aici un nou magazin până la finalul lunii februarie.

„Am început la Constanța un bloc cu 192 de apartamente, la care am terminat piloții. Urmează să obținem autorizațiile și pentru celelalte imobile. În total vor fi opt blocuri. Când vindem cam 50% dintr-un bloc începem cu următorul. Dacă în București, oamenii ne cunosc și vindem din momentul în care obținem autorizația de construire, în Constanța, oamenii așteaptă să vadă că ieșim din pământ, să vadă structura“, spune Comșa.

Gran Via a dezmembrat din lotul inițial din Constanța o bucată de 1.600 mp de teren pe care a finalizat recent conceptul unei clădiri de birouri cu 19 etaje. Deoarece compania este specializată pe dezvoltări de locuințe, a inițiat negocieri cu potențiali cumpărători care și-au mai exprimat interesul pentru acest proiect în trecut.

Cel mai mare proiect al investitorului spaniol, Gran Via Park, dezvoltat peste drum de mallul Plaza România în locul fabricii Electrotehnica, are finalizate și vândute patru blocuri cu 520 de apartamente. La sfârșitul lunii ianuarie va fi predat încă un bloc cu 162 de apartamente, din care 127 sunt vândute, iar în luna mai se încheie lucrările la un nou imobil cu 274 de unități, din care s-au cumpărat 200 de locuințe.

Investitorul a cerut deja certificatul de urbanism și pentru ultima etapă de dezvoltare, programată să înceapă în iulie-august, care va cuprinde două turnuri cu 20 de etaje ce trebuie livrate în 2020. În cazul acestui proiect, compania a avut noroc pe o ordonanță a guvernului care prelungește valabilitatea unui Plan Urbanistic Zonal până la finalizarea investiției, dacă s-au început lucrări pe el. Documentul Gran Via expira în 2018.

ANALIZĂ Topul celor mai mari șantiere private pe care se lucrează în acest moment în România CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Topul celor mai mari șantiere private pe care se lucrează în acest moment în România

În cazul Timișoara 58, proiect care a luat locul fabricii Frigocom din Militari, după ce a finalizat și vândut primele trei blocuri cu 243 de apartamente, Gran Via se pregătește să încheie, în aprilie, lucrările la încă două blocuri cu 250 de locuințe, din care 160 au fost cumpărate. Totodată, compania și-a depus actele pentru autorizarea ultimelor două blocuri din complex. Construcția unuia cu 100 de unități urmează să înceapă, iar cea a unuia cu 182 de unități este programată pentru vară. Imobilele trebuie predate în martie, respectiv octombrie 2020.

Întârziat de procesul de autorizare, proiectul Aviației Apartments, dezvoltat în locul foste fabrici de pâine Băneasa, a finalizat trei blocuri și al patrulea este cu structura la ultimul etaj. Compartimentările și instalarea încălzirii prin pardoseală la cele 292 de apartamente au fost finalizate, iar în luna mai locuințele ar trebui recepționare. Gran Via a mai cumpărat de la compania cu capital turc Ozer un lot de 5.000 metri pătrați în spatele acestui proiect, tot parte din fosta fabrică de pâine, pe care va construi încă 80 de apartamente în cadrul aceluiași proiect rezidențial.

Acest volum de locuințe noi apare pe o piață în care numărul tranzacțiilor imobiliare a scăzut șase luni consecutive, din iulie în decembrie, cu procente cuprinse între 15% și 35% an la an, potrivit datelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). În 2018 au fost încheiate peste 56.000 de tranzacții, cu 10,2% mai puține decât în 2017. Scăderea vine în contextul în care 2018 ar putea deveni cel mai prosper an din 2009 încoace din perspectiva numărului de locuințe livrate pe piață la nivel național.

Printre companiile care au în construcție blocuri cu sute de apartamente se numără Impact Developer & Contractor, Opus Land Development, Pedro Company Constructexim (Petre Niculae) și Maurer Imobiliare.

viewscnt
Afla mai multe despre
gran via
timisoara 58
aviatiei apartments
locuinte