GALERIE FOTO A fost inaugurat proiectul mixt Iulius Town Timișoara, investiție totală în valoare de 442 milioane euro

Profit.ro
Profit.ro
scris 2 sep 2019

Companiile Iulius și Atterbury Europe au inaugurat, la Timișoara, proiectul mixt Iulius Town, cea mai mare investiție din regiune, în valoare totală de 442 de milioane de euro. Imagini sunt disponibile în GALERIA FOTO.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Iulius Town a presupus integrarea Iulius Mall Timișoara într-un proiect amplu de regenerare urbană, completându-l cu funcțiuni de retail, office și entertainment.

Din valoarea totală a proiectului, până în prezent au fost investite 327 de milioane de euro, incluzând Iulius Mall Timișoara, la care se adaugă alte 115 milioane de euro destinate dezvoltării celei mai înalte clădiri de birouri din România, aflată în construcție.

Iulius Town reprezintă primul ansamblu de tip mixt realizat în vestul țării și cel de-al doilea din portofoliul companiei IULIUS, după Palas Iași. Este un proiect regional, care se adresează Timișoarei, clienților din județele limitrofe și celor din țările din proximitate, Serbia și Ungaria.

„În 2005, când inauguram Iulius Mall Timișoara, știam că nu ne vom opri aici, iar clienții noștri au confirmat această așteptare. Iulius Mall s-a integrat rapid în viața unui public care a depășit granițele țării și care a impus continuarea proiectului la o scară mult mai mare. Astăzi, Iulius Town este orașul din oraș, un proiect multifuncțional care generează valoare adăugată pentru comunitate și întreaga zonă. Împreună cu partenerul nostru, compania Atterbury Europe, am dezvoltat un pol de business regional, care contribuie la dezvoltarea economică, dar și un spațiu cosmopolit de shopping și relaxare, unic în România”, a declarat Iulian Dascălu, Președintele companiei IULIUS.

„În iunie 2017, am semnat cu IULIUS un joint venture 50/50 pentru accelerarea ritmului rapid de dezvoltare pentru Iulius Town Timișoara și alte proiecte. Parteneriatul nostru produce rezultate solide, după cum se poate vedea în prima etapă absolut impresionantă a dezvoltării mixte cu funcțiuni de retail, divertisment și clădiri de birouri”, a declarat Henk Deist, CEO al companiei Atterbury Europe.

Situat în centrul Timișoarei, Iulius Town reprezintă cel mai important proiect de real estate inaugurat anul acesta pe piața din România. Iulius Town este o sumă de recorduri: cea mai mare suprafață de retail din afara Bucureștiului – 120.000 mp, 450 de magazine - și cea mai mare ofertă de spații de birouri clasa A din regiune – peste 100.000 mp.

Branduri internaționale în premieră, cele mai frumoase și mai noi concepte de magazine disponibile în Europa, precum și o varietate de cafenele și restaurante tematice, cu terase și priveliște spre zona verde confirmă Iulius Town drept destinația numărul 1 din vestul țării pentru shopping, petrecerea timpului liber și socializare.

Printre noutăți se numără: Zara Home, Oysho, Peek & Cloppenburg, Liu Jo, Intimissimi, Marks & Spencer, Distinctive multibrand - A | X Armani Exchange, Napapijri și Pepe Jeans London, Superdry & New Era, Next (kids), Sizeer, Grid, Primigi, Teilor Fine Jewellery, Beautik Haute Parfumerie, Meli Melo Deco etc. Alte branduri din Iulius Mall și-au extins suprafața și au implementat cele mai moderne concepte de magazine: Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Guess, Mango, Sephora, Douglas și Musette.

Oferta va fi completată cu o extindere a World Class, care va deschide cel mai mare centru de fitness din România, cu piscină semiolimpică. De asemenea, Cinema City va inaugura un cinema multiplex extins, cu o capacitate de 12 săli și va implementa, pentru prima oară în afara Capitalei, conceptul de cinema VIP, cu cină și film în sistem all inclusive.

Iulius Town include și concepte aparte de food & beverage, precum cafenele șic și restaurante tematice, cu specificuri culinare diverse: mexican, mediteranean, libanez, italian, grecesc, sârbesc și românesc.

Traficul anual estimat pentru Iulius Town este de peste 20 de milioane de vizitatori.

Iulius Gardens, ancora principală a proiectului mixt

Parcul din Iulius Town a presupus o investiție în valoare de 8,7 milioane de euro și a fost realizat de o echipă de specialiști din Italia, Germania și România. Spațiul verde integrează 10.000 de arbuști și 1.400 de arbori de talie mare, transportați de la pepiniere din Italia cu peste 500 de autocamioane. Aici, vizitatorii se vor destinde citind o carte pe iarbă, parcul beneficiind de suprafețe generoase acoperite cu gazon special, care permite traficul intens. Iulius Gardens mai include un lac, pe o suprafață de 800 mp, un carusel venețian etajat pentru copii, un foișor, alei de promenadă și piațete pentru evenimente și târguri în aer liber.

Iulius Town dispune și de un centru ultramodern de conferințe, cu trei săli elegante și o capacitate de până la 1.000 de persoane, care vor găzdui evenimente business și private.

În ansamblu se va deschide, pe 9 septembrie, prima grădiniță din Timișoara cu predare în limba engleză după curriculum britanic, dar și o școală primară.

Pol regional de business și investiții în infrastructură

Prima etapă de dezvoltare a Iulius Town include peste 100.000 mp de birouri, în care vor lucra aproximativ 13.000 de persoane. Primele trei clădiri sunt operaționale (50.000 mp închiriabili), printre chiriași numărându-se companii multinaționale din IT, automotive și customer support. Al patrulea imobil office, aflat în construcție, va fi și cea mai înaltă clădire din România. United Business Center 0 (155 m înălțime, 27 de etaje) va include 52.000 mp închiriabili de birouri, un hub medical pe o suprafață de 3.000 mp, restaurante, magazine și un centru de conferințe.

Iulius Town a presupus investiții semnificative în infrastructură, în valoare totală de 13 milioane de euro. Străzile din proximitatea proiectului au fost lărgite și modernizate, iar un tunel auto cu două benzi pe sens, care traversează ansamblul, contribuie la fluidizarea traficului din zonă. Toate aceste investiții au fost sau urmează a fi donate municipalității.

Pe lângă rolul său funcțional, tunelul este o veritabilă galerie de artă murală de dimensiuni impresionante, datorită lucrărilor realizate de 30 dintre cei mai buni grafferi din lume. Acest proiect s-a desfășurat pe o suprafață de 2.000 mp și a beneficiat de participarea unor artiști din Venezuela, Peru, Brazilia, Mexic, Spania, Italia, Republica Moldova și România.

Tot la capitolul infrastructură, alte 40,7 milioane de euro au fost investite în spații de parcare (într-o parcare supraetajată și una subterană), numărul locurilor disponibile depășind 4.000. La acestea se adaugă cele 800 de spații pentru parcarea bicicletelor din întregul ansamblu.

Contribuțiile directe la bugetul local furnizate de Iulius Town sunt estimate la peste 6,5 milioane de euro pe an din impozitele pe clădiri.

Trei zile de festival

Cu ocazia inaugurării, în Iulius Town sunt programate trei zile de festival cu evenimente speciale, desfășurate sub sloganul Luminăm #TimișoaraÎmpreună. Pe 30 august, se vernisează expoziția de graffiti „UnderTown” din tunelul auto, cu activări de tip street art, iar seara, timișorenii și turiștii sunt așteptați la „Microcosmos Acrobatic Show”, o paradă de structuri mecanizate gigant, care se vor transforma în scene pentru acrobații aeriene.

Pe 31 august, Timișoara va doborî un nou record mondial Guinness World Records®: cele mai multe lumini LED aprinse simultan. Seara va continua cu un concert Smiley și Feli și cu un show de artificii. 1 septembrie este ziua dedicată copiilor, pe care îi așteaptă Gașca Zurli. Cele trei zile se vor încheia cu spectacolul de artă stradală „Constellations”, un univers fantastic al constelațiilor și zodiacului, transpus în baloane uriașe.

Iulius Town în cifre:

• Investiție: 442 milioane euro dezvoltare Iulius Town: 105 milioane euro Iulius Mall Timișoara + 222 milioane euro 3 clădiri de birouri, retail, parc, parcări, infrastructură + 115 milioane euro clădirea de birouri UBC 0, aflată în construcție
• Suprafață construită: 443.000 mp (inclusiv Iulius Mall și UBC 0)
• Retail: 120.000 mp, cea mai mare zonă de cumpărături din afara Bucureștiului
• 450 de magazine, cafenele și restaurante tematice
• Noutăți: Zara Home, Oysho, Peek & Cloppenburg, Liu Jo, Intimissimi, Marks & Spencer, Distinctive multibrand - A | X Armani Exchange, Napapijri și Pepe Jeans London, Superdry & New Era, Next (kids), Sizeer, Grid, Primigi, Teilor Credentials, Beautik Haute Parfumerie, Meli Melo Deco etc.
• Cinema multiplex: 12 săli; cinema VIP - cină și film all inclusive
• Cel mai mare centru de fitness din România: 3.400 mp
• Trafic: 20 milioane de persoane anual
• Office: 100.000 mp de spații office, 4 clădiri clasa A
• 30 de companii: Intel, Microsoft, Veoneer, ACI Worlwide, Ness Digital Engineering, Atos, Visma Software, NTT Data, Bitdefender, Endava, Steadforce, Virtual 7, Cognizant, Azets Insight etc.
• UBC 0: 155 de metri și 27 de etaje, cea mai înaltă clădire din România
• 13.000 de angajați în clădirile de birouri (inclusiv UBC 0)
• 3.000 de angajați retail
• 3 săli de evenimente, până la 1.000 de participanți
• 3.000 mp hub medical în UBC 0
• 13 milioane euro modernizare infrastructură
• Tunel auto: două benzi pe sens, 200 m lungime
• 4.000 de locuri de parcare

Despre IULIUS

Compania IULIUS este cel mai mare dezvoltator și operator de proiecte mixte din România, cu un portofoliu operațional care cuprinde peste 300.000 mp de spații de retail și 146.200 mp de spații office clasa A. Compania a creat rețeaua națională IULIUS MALL, cu patru shopping mall-uri regionale (în Iași, Timișoara, Cluj-Napoca, Suceava), primul proiect mixt din România, Palas Iași, și primul proiect mixt din vestul țării, Iulius Town Timișoara.

Cu un trafic anual de peste 68 milioane de vizitatori, proiectele companiei sunt lider de piață la nivel regional. În cele 12 clădiri de birouri din țară, dezvoltate sub brandul United Business Center, lucrează peste 14.500 de persoane, la 60 de companii multinaționale.

Despre Atterbury Europe

Atterbury Europe B.V. („Atterbury Europe”) a fost înființată de compania sud-africană de dezvoltări imobiliare Atterbury Property Holdings (Pty) Ltd în anul 2014. În prezent, compania este deținută de un consorțiu de investitori privați (37,5%), de RMB Holdings Limited (37,5%) și Pareto Limited (25%).

Cinci ani mai târziu, succesul platformei este evident prin deținerea de acțiuni în comun la companii imobiliare cu proprietăți în valoare de peste 1 miliard de euro, răspândite în trei țări, preponderent sub forma unor centre comerciale dominante, situate în locații cu vizibilitate crescută. Mai mult, echipa promovează creșterea valorii, prin extinderea continuă a proiectelor de dezvoltare din Cipru, Serbia și România.

viewscnt
Afla mai multe despre
iulius
atterbury europe
iulius town