Piața materialelor de construcții din România a atins anul trecut 4 miliarde de euro

Piața materialelor de construcții din România a atins anul trecut 4 miliarde de euro
scris 29 sep 2020

Piața materialelor de construcții din România a crescut în medie în ultimii ani cu circa 9% pe an, până la o valoare de aproape 4 miliarde de euro în anul 2019, cu o concentrare semnificativă a jucătorilor pe anumite segmente.

"În ultimii ani, diversificarea sortimentului și a producției, eficientizarea proceselor operaționale, diversificarea portofoliului de clienți și a canalelor de marketing, concomitent cu dezvoltarea de parteneriate strategice cu clienții și extinderea geografică la nivel național au fost principalii piloni strategici de dezvoltare a jucătorilor activi pe piața materialelor de construcții", a spus Szabolcs Nemes, Partener în cadrul biroului Roland Berger București.

Mai dispare un brand de lux de pe Calea Victoriei. ING Bank deschide o sucursală fanion în locul magazinului Emporio Armani CITEȘTE ȘI Mai dispare un brand de lux de pe Calea Victoriei. ING Bank deschide o sucursală fanion în locul magazinului Emporio Armani

Impactul COVID-19 pe termen scurt a fost mai redus decât în majoritatea celorlalte sectoare ale economiei, cu o evoluție similară sau în ușoară scădere în trimestrul II din 2020 față de aceeași perioadă a anului 2019 (minus 5%-10%, în funcție de segmentul de piață), arată un studiu relizat de compania de consultanță strategică Roland Berger în perioada martie-august 2020 în sectorul producătorilor de materiale de construcție din România. Pe termen mediu, impactul asupra sectorului va depinde în special de programele de finanțare publică (națională și UE) pentru infrastructură, stimulate de finanțarea publică (fonduri europene și naționale).

Pe segmentul de clădiri noi, în special pe segmentul comercial (birouri, hale, spații comerciale) e probabilă o încetinire a proiectelor, iar segmentul de clădiri rezidențiale depinde de eventuale programe de stimulare/ spijin din partea autorităților (programe de reabilitare termică, structurală, de creditare/ subvenționare etc.).

"Scenariile evoluției sectorului materialelor de construcții includ în varianta optimistă o stagnare în 2020 urmată de o revenire la rate de creștere dupa 2021 similare cu cele dinainte de pandemie, iar în varianta pesimistă o scădere de 10-15% în 2020, urmată de o stagnare în 2021 și o revenire pe creștere mai lentă (~5%) începând din 2022", estimează Dragoș Popa, Senior Project Manager la Roland Berger.

Pe termen lung, prioritățile strategice pentru producătorii de materiale sunt reprezentate de automatizare, digitalizare, soluții personalizate, sustenabilitate și creșterea capacităților de producție. "Una din prioritățile companiilor în următorii ani o reprezintă automatizarea, de exemplu în zonele de producție sau depozitare și digitalizarea proceselor, de exemplu a proceselor de vânzare, marketing, gestiune comenzi și livrări", adaugă Szabolcs Nemes.

Nu în ultimul rând, o altă prioritate pe termen lung e reprezentată de creșterea capacităților de producție, cu scopul de a acoperi cererea la nivel național și de a permite și deservirea cererii externe (în special în țări vecine), precum și de creșterea capacităților de depozitare regionale, pentru o livrare cât mai rapidă a comenzilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
mareriale de constructii
roland berger