AB InBev, mai aproape de OK-ul Bruxelles-ului pentru preluarea SABMiller, după ce a renunțat la Peroni și Grolsch

AB InBev, mai aproape de OK-ul Bruxelles-ului pentru preluarea SABMiller, după ce a renunțat la Peroni și Grolsch
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 mai 2016

Anheuser-Busch InBev, cel mai mare producător mondial de bere, va obține aprobarea Comisiei Europene pentru a putea să preia rivalul SABMiller în urma unei tranzacții de peste 100 de miliarde de dolari anunțată în luna noiembrie a anului trecut, au declarat pentru Reuters trei surse la curent cu dosarul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Preluarea SABMiller, una din cele mai mari tranzacții derulate vreodată, va permite AB InBev să controleze o treime din piața mondială a berii, scrie Agerpres, citând Reuters.

Potrivit surselor Reuters, AB InBev a reușit să elimine îngrijorările Executivului comunitar în materie de concurență după ce a acceptat să vândă mai multe mărci de bere din portofoliul SABMiller, precum Peroni, Grolsch și Meantime. În plus, luna trecută SABMiller a anunțat că are intenția de a-și vinde operațiunile din România, Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia.

Poliția a anulat o licitație de 26,5 mil. lei pentru echipamente antiglonț pentru că risca să încalce legea CITEȘTE ȘI Poliția a anulat o licitație de 26,5 mil. lei pentru echipamente antiglonț pentru că risca să încalce legea

Comisia Europeană urmează să dea publicității decizia sa până în data de 24 mai. Autoritățile din Australia și Africa de Sud au dat deja undă verde acestei tranzacții.

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România, cu brandurile Ursus, Timișoreana, Ciucaș, Peroni Nastro Azzurro, Glosch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's și Stejar.

Anheuser-Busch InBev (AB InBev), cel mai mare berar al lumii, a raportat un profit net de 844 milioane de dolari în primul trimestru din 2016, în scădere cu 63% de la 2,3 miliarde de dolari în perioada similară a anului trecut, rezultatul fiind influențat negativ de costurile în urcare și de mișcările nefavorabile ale cursului de schimb.

Veniturile companiei au scăzut cu 10%, de la 10,45 miliarde de dolari la 9,4 miliarde de dolari, în condițiile în care vânzările globale de bere s-au redus cu 1,7%, la 104,87 milioane hectolitri, compania înregistrând scăderi în toate regiunile în care este prezentă, cu excepția Europei și Mexicului. În Brazilia, una dintre principalele piețe ale AB InBev, vânzările de bere s-au diminuat cu 10%, la 19,87 milioane de hectolitri.

Fondurile de investiții și-au redus deținerile de acțiuni Apple cu peste 7 miliarde de dolari în primul trimestru CITEȘTE ȘI Fondurile de investiții și-au redus deținerile de acțiuni Apple cu peste 7 miliarde de dolari în primul trimestru

Veniturile SABMiller în România au crescut cu 10% în anul fiscal încheiat la 31 martie, la curs valutar constant, susținute de avansul de 7% al volumului pentru berea lager, care a înregistrat performanțe superioare pieței berii, potrivit datelor publicate miercuri de compania britanică.

Aceste venituri exclud accizele și alte taxe similare.

”Am înregistrat creștere pe toate segmente de preț, ca urmare a îmbunătățirii managementului veniturilor, a temperaturilor deosebit de ridicate în timpul verii și a vremii bune din a doua jumătate a anului”, se arată în raportul annual al SABMiller.
Creșterea volumului în România a fost susținută de avansul înregistrat în cazul brandului Ciucaș, datorită strategiei de promovare a acestuia, și a succesului introducerii unor ambalaje noi.

Grupul SABMiller a înregistrat o scădere de 18% a profitului net în anul fiscal 2016, la 2,7 miliarde de dolari. Veniturile au scăzut cu 8%, la 24,15 miliarde de dolari, excluzând accizele și alte taxe similare. La curs valutar constant, veniturile organice au coborât cu 5%. Volumul vânzărilor de băuturi ale grupului au urcat cu 2%.

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
anheuser-busch inbev
bere
peroni
grolsch
ursus
sabmiller
comisia europeana
ciuc