Avertisment ANPC: Începe perioada reducerilor de iarnă. Cumpărătorii trebuie să fie foarte atenți la prețuri

Avertisment ANPC: Începe perioada reducerilor de iarnă. Cumpărătorii trebuie să fie foarte atenți la prețuri
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 ian 2021

Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenți la prețuri în perioada reducerilor de iarnă și să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri în privința campaniilor publicitare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Consumatorii trebuie să știe că orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile 'preț nou', 'preț vechi' lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale). Orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip, trebuie să fie însoțită sau precedată de publicitate și anunțată sub denumirea ei ('soldare/soldări/solduri', 'lichidare', 'promoții'), însoțită de data de debut și de durata acesteia", afirmă Paul Anghel.

Proprietarii de hoteluri și restaurante cer și noului Guvern, la început de an, redeschiderea spațiilor de restaurant în interior. \ CITEȘTE ȘI Proprietarii de hoteluri și restaurante cer și noului Guvern, la început de an, redeschiderea spațiilor de restaurant în interior. "Risc de faliment ce amenință mai bine de jumătate dintre operatori."

De asemenea, comisarul ANPC precizează că, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informați cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai "în limita stocului disponibil", scrie Agerpres.

"În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă și dacă reducerea de prețuri anunțată este identică cu cea reală, la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă prețul afișat este cel facturat. La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul '3 la preț de 2', trebuie să verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional. Sfătuiesc consumatorii să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace, în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site", a declarat directorul general al ANPC.

În timpul acțiunilor de control desfășurate în anii precedenți, comisarii ANPC au constatat o serie de abateri în această perioadă a reducerilor de iarnă precum: prezentarea într-o formă ambiguă a promoțiilor, respectiv existau afișe cu "reduceri de la 29,99", ceea ce inducea consumatorul în eroare, acesta putând înțelege că procentul de reducere se aplică de la baza de 29,99; erau afișe cu "reduceri până la 50%", dar la data și ora controlului în unitate nu exista niciun articol cu reducere de 50%; erau afișate reduceri promoționale fără a fi specificate produsele care beneficiau de aceste reduceri, în condițiile în care nu toate produsele din magazin se vindeau cu preț redus.

Alte exemple de abateri prezentate de Paul Anghel vizează zona de încălțăminte, unde bulina roșie cu care erau semnalizate produsele ca fiind cu preț redus menționa reducere de până la 30% și de până la 50%, dar în realitate aceste reduceri s-a constatat a fi de până la 29,17%, respectiv 49,06%.

"Erau diverse articole reduse cu până la 50%, grupate pe un suport special însoțit de afișul de culoare roșie '50%', în subsol precizându-se, cu caractere foarte mici, 'reduceri de până la 50% la produsele marcate prin eticheta de reducere'; s-a constatat practica comercială înșelătoare prin expunerea la comercializare a unor produse textile aflate în soldare, în anumite zone ale magazinului, semnalizate prin afișe de informare cu mențiuni precum 'Totul la 49,90 lei', 'Totul la 39,90 lei', 'Totul la 29,90 lei' sau 'Totul la 19,90 lei', sugerând ideea că toate produsele din zonele respective pot fi achiziționate la prețul indicat, în realitate fiecare produs din zonele respective avea eticheta de preț individual, pe care era menționat prețul la valoarea afișată pe panou", a concluzionat directorul general al ANPC, Paul Anghel. 

viewscnt
Afla mai multe despre
anpc
reduceri de iarnă