"Carnea'' vegetală reîncearcă să-și găsească drumul spre furculițele franțuzești

"Carnea'' vegetală reîncearcă să-și găsească drumul spre furculițele franțuzești
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 ian 2022

Încă puțin dezvoltată în Franța, piața înlocuitorilor de carne pe bază de vegetale tremură sub impulsul unor noi actori. Dar oare francezii, mari iubitori de carne, se vor lăsa seduși de adevăratele-false fripturi? - se întreabă AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pe hârtie, nu lipsesc argumentele în favoarea imitației cărnii care înceară să reproducă gustul și textura cărnii de vită, pui sau porc cu ingrediente de origine vegetală (cereale, oleaginoase, leguminoase etc), scrie Agerpres.

FOTO Stadionul Giulești a fost finalizat CITEȘTE ȘI FOTO Stadionul Giulești a fost finalizat

Impactul asupra mediului este mult mai mic decât îl are cel al creșterii animalelor, nu sunt preocupări cu privire la starea acestora și compoziția respectă recomandarea autorităților sanitare de a reduce consumul de proteine animale.

De acum, 49% dintre gospodăriile franceze au cel puțin o persoană ''flexitară'', preocupată să diminueze consumul de carne, față de 25% în urmă cu șase ani, potrivit datelor difuzate de Kantar World Panel.

Cu toate acestea, după o creștere cu două cifre față de 2016/2017, vânzările de înlocuitori vegetali (imitație de carne, pane vegetal, clătite pe bază de plante etc) în supermarketuri și magazine medii au încetinit semnificativ în 2019, precizează pentru AFP Benjamin Hamel, cercetător la NielsenIQ.

Carnea vegetală ''nu mai este o nișă. A devenit o adevărată tendință de bază'', consideră Nicolas Dhers, director de proiect privind tranziția alimentară la Carrefour, grup care și-a creat propria marcă de distribuție.

''Încercăm să avem produse care sunt accesibile ca preț și sunt bune'', a spus el, iar ''gustul este cheia acestei piețe''.

''În Franța, plăcerea, rețeta contează mai mult decât oriunde'', remarcă Lydia Rabine, expertă în tendințe de consum la compania Kantar. ''Suntem mai puțin într-o abordare funcțională a alimentației decât țările anglo-saxone'', a explicat ea.

Marca Nestlé detectează, de asemenea, ''un potențial de creștere foarte important'' pentru aceste produse în Franța, o piață care nu este încă ''matură'', spre deosebire de vecinii săi elvețieni și germani. La fel, producătorul american Beyond Meat este ''optimist'' și consideră că ''Franța este un element important al strategiei sale de creștere pe termen lung în Europa''.

În creștere cu 16% între noiembrie 2020 și noiembrie 2021, vânzările rămân modeste (105 milioane de euro în această perioadă).

În total, 16% dintre francezi afirmă că au cumpărat deja produse care imită carnea cel puțin o dată pe an, potrivit Kantar.

Numărul locuințelor asigurate a crescut. Cele mai asigurate zone - Transilvania, Capitala, Muntenia. La polul opus - Bucovina și Maramureș, cu doar 3% CITEȘTE ȘI Numărul locuințelor asigurate a crescut. Cele mai asigurate zone - Transilvania, Capitala, Muntenia. La polul opus - Bucovina și Maramureș, cu doar 3%

Pe rafturi, marca ''Le Bon vegetal'' de la Herta lansată în 2016 și deținută de Nestlé, deține 54% din piața ''catering-ului vegetal''. Fleury Michon și diverse mărci distribuitoare sunt de asemenea prezente.

Brandurile lucrează și cu lanțuri de fast-food și restaurante.

De acum, mai mult de șapte din zece gospodării franceze afirmă că ''cunosc ofertele vegetale de substituție'' pentru carne și lapte, potrivit Kantar.

Cu toate acestea, intenția de cumpărare rămâne scăzută (mai puțin de 15%). Motive invocate: 42% dintre oameni pun pe primul loc gustul care nu le place sau "cred" că nu le place, 32% textura și 27% prețul.

De asemenea, 28% cred că aceste produse sunt fabricate cu ''ingrediente nenaturale, aditivi, conservanți, potențiatori de aromă''.

Caracterul ''ultra-procesat'' al unora dintre acești înlocuitori a fost evidențiat de revistele 60 Millions de Consommateurs și Que Choisir. Acestea subliniază că potrivit studiilor științifice abuzul de alimente ''ultra-procesate'' este asociat cu un risc crescut de boli cardiovasculare sau diabet.

Pentru a se dezvolta, ''ofertele de imitație de carne trebuie să evolueze'' din punct de vedere al gustului dar și spre ''mai puțină procesare'' și un preț mai accesibil, a conchis Lydia Rabine.

Banca ''Barclays apreciază că substitutele pentru carne pe bază de vegetale vor reprezenta 10% din piața mondială a cărnii până în 2030, adică 140 de miliarde de dolari''. 

viewscnt
Afla mai multe despre
carne vegetala
franta