Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul, cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete, în luna februarie, a scăzut atât ca serie brută cu 2%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 0,6%, comparativ cu luna precedentă.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, publicate joi, evoluția cifrei de afaceri din comerț, pe serie brută, în februarie 2023, comparativ cu ianuarie, a fost determinată de declinul înregistrat la vânzările de produse nealimentare (-6,1%). Pe de altă parte, creșteri s-au înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+1,5%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+0,3%), scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fondul ungar de investiții Adventum, unul dintre cei mai activi jucători de pe piața imobiliară românească, ia în considerare extinderea pe retail în România. Primul interviu acordat presei din RomâniaPe serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, reducerea afacerilor din comerț a fost generată de scăderea înregistrată la vânzările de produse nealimentare (-3,3%). Creșteri s-au înregistrat la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+1,6%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+1,1%).
Față de luna februarie 2022, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), în luna februarie 2023, a crescut atât ca serie brută cu 2,8%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 3,2%.
Pe serie brută, cifra de afaceri din comerț a fost impulsionată de creșterile înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+7,3%) și la vânzările de produse nealimentare (+1,7%). Comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,9%.
Pe serie ajustată, avansul a fost determinat de creșterile înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+6,3%) și la vânzările de produse nealimentare (+2,2%). Comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,2%.
În primele două luni din acest an, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a înregistrat o creștere, pe ansamblu, cu 3,9%, datorită creșterilor vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,9%) și vânzărilor de produse nealimentare (+5,4%). Comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,7%.
Pe serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, creșterea cu 3,8% a cifrei de afaceri a fost determinată de creșterile înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,5%) și la vânzările de produse nealimentare (+5%). Comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,2%.