Concurența a autorizat tranzacția prin care Lactalis preia Covalact și Lactate Harghita, cu o serie de condiții anunțate în iunie: Lactalis nu poate folosi o perioadă marca de unt „La Dorna”

Concurența a autorizat tranzacția prin care Lactalis preia Covalact și Lactate Harghita, cu o serie de condiții anunțate în iunie: Lactalis nu poate folosi o perioadă marca de unt „La Dorna”
scris 4 iul 2017

Consiliul Concurenței a anunțat marți că a autorizat preluarea Covalact și Lactate Harghita de către compania franceză Lactalis cu obligația de a fi respectate o serie de condiții, anunțate la jumătatea lunii iunie. Astfel, grupul francez trebuie să cesioneze marca de unt La Dorna, pentru o anumită perioadă, către o altă companie.

“În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că tranzacția poate conduce la consolidarea poziției grupului Lactalis pe piața producției și comercializării untului, la nivel național, cu efectul reducerii posibilităților de alegere ale consumatorilor. În această situație, ar fi existat posibilitatea ca tranzacția să conducă la creșterea prețului untului”, a transmis astăzi Concurența.

Ca urmare, tranzacția a fost autorizată cu condiția respectării unor angajamente asumate voluntar de către grupul Lactalis.

Astfel, grupul Lactalis și-a luat angajamentul de a cesiona marca de unt „La Dorna” pentru o anumită perioadă către o companie cu competență industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis.

Pizza Hut Delivery a inaugurat o nouă unitate în București, investiție de 200.000 euro CITEȘTE ȘI Pizza Hut Delivery a inaugurat o nouă unitate în București, investiție de 200.000 euro

De asemenea, această companie trebuie să schimbe marca, deci va comercializa untul sub altă denumire.

Grupul Lactalis va avea obligația de a pune la dispoziția Consiliului Concurenței informații referitoare la companiile care vor să preia marca de unt și să obțină acordul prealabil al autorității de concurență.

“Pe celelalte piețe relevante nu au fost identificate îngrijorări concurențiale având în vedere că următorii concurenți pot crea o presiune concurențială puternică asupra noii entități”, mai spune Concurența.

Pe parcursul procesului de analiză a tranzacției, Consiliul Concurenței a solicitat părților interesate (procesatori, fermieri, asociații de profil – Liga Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România - LAPAR, Liga Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România - APRIL) să prezinte observații sau opinii atât în legătură cu operațiunea de concentrare economică notificată, cât și referitor la angajamentele propuse de către grupul Lactalis.

Analiza Consiliului Concurenței a condus la concluzia că, în urma angajamentelor asumate de părțile implicate, realizarea operațiunii de concentrare economică nu mai ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziții dominante pe piețele relevante identificate.

Decizia Consiliului Concurenței va fi publicată pe site-ul instituției după ce vor fi eliminate informațiile cu caracter confidențial.

Grupul francez Lactalis, care a preluat anul trecut și compania Albalact, a cumpărat în decembrie și producătorul român de lactate Covalact, consolidându-și astfel poziția de lider pe piața lactatelor din România.

Acordul dintre Lactalis și fondul privat de investiții SigmaBleyzer Southeast European Fund IV, care controlează Covalact, a fost semnat pe 15 decembrie.

Lactalis este lider la nivel mondial în industria procesării laptelui, deținând multe branduri internaționale precum President, Parmalat, Galbani.

Compania Covalact are 380 de angajați și două unități de producție a lactatelor, la Sfântu Gheorghe și Miercurea-Ciuc, precum și un depozit logistic cu o capacitate de 1.400 de paleți. Covalact a avut anul trecut o cifră de afaceri de 230 milioane lei și un profit net de 13,1 milioane lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
lactalis
covalact
lactate harghita