Daniel Boaje, CEO McDonald's România: Prepararea băuturilor răcoritoare - aceeași în toate restaurantele McDonald's din lume. Siropul folosit pentru băuturi - pregătit și verificat de Coca Cola, controalele ANPC sunt excesive

Daniel Boaje, CEO McDonald's România: Prepararea băuturilor răcoritoare - aceeași în toate restaurantele McDonald's din lume. Siropul folosit pentru băuturi - pregătit și verificat de Coca Cola, controalele ANPC sunt excesive
Ana Iliescu
Ana Iliescu
scris 13 nov 2019

Modul de preparare a băuturilor răcoritoare și echipamentele folosite de McDonald's pentru băuturile respective au fost stabilite, la nivel global, împreună cu partenerul Coca Cola, siropul folosit fiind realizat și adus de compania parteneră. Controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sunt excesive și declanșate fără să existe vreo problemă, afirmă reprezentanții McDonald's România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Echipamentele și ambalajele au fost stabilite împreună cu Coca Cola. Există o concentrație de sirop la o anumită cantitate de apă și o cantitate de gheață pentru fiecare băutură, pe care am stabilit-o la nivel global cu partenerul nostru, în acest caz Coca Cola. Ea este respectată și verificată de fiecare dată de Coca Cola. Avem și verificările noastre zilnice, săptămânale, dar sunt și verificările pe care le face Coca Cola separat. Niciodată nu am avut vreo problemă în România de când activăm”, spune, pentru Profit.ro, Daniel Boaje, CEO McDonald's România.

El arată că siropul folosit pentru prepararea băuturilor răcoritoare este realizat de Coca Cola și transportat direct în tancuri speciale, pe care angajații doar le deschid și le cuplează direct la instalația specifică.

EXCLUSIV Cel mai mare retailer de produse pentru animale de companie din Cehia, printre cei mai mari jucători din regiune, se pregătește să intre în România pentru a concura Animax CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cel mai mare retailer de produse pentru animale de companie din Cehia, printre cei mai mari jucători din regiune, se pregătește să intre în România pentru a concura Animax

„Există sirop concentrat, instalația de apă și tancurile de dioxid de carbon. Avem o instalație prin care se realizează, mai întâi, amestecul de apă cu CO2 și, apoi, se amestecă cu siropul. Dacă mergeți într-un restaurant, puteți vedea cum curge sirop, alternativ cu apă și CO2. Este rețeta pe care o folosim în toată lumea pentru Coca Cola, Fanta și Sprite. La fel sunt preparate și sucurile de portocale și mere, tot cu sirop”, mai spune Boaje, explicând că sucul nu este diluat, cum susține ANPC.

De altfel, Boaje arată că ANPC nu a efectuat niciun test în urma căruia să reiasă că sucul este diluat, iar timp de patru zile le-a interzis să producă băuturi răcoritoare și gheață deoarece nu dețin o autorizație suplimentară, care s-a dovedit ulterior că nu era necesară.

„Nu au făcut niciun test. Pe de altă parte au zis că există o diferență de o calorie între conținutul caloric al unei băuturi Coca Cola și cel care apare pe eticheta produselor de la McDonald's. Acest lucru pare un element foarte important și mai degrabă îngrijorător ducând, din punctul lor de vedere, către dublu standard. O calorie. Referitor la autorizația de producție pentru gheață și pentru băuturi răcoritoare, aceasta ne-ar fi făcut unici în lume”, mai spune CEO-ul.

EXCLUSIV Lidl va deschide un magazin în cadrul West Park Militari. Tocmai a cumpărat un teren de la Liebrecht & WooD CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Lidl va deschide un magazin în cadrul West Park Militari. Tocmai a cumpărat un teren de la Liebrecht & WooD

După interdicția de utilizare a echipamentelor la nivelul țării, reprezentanții McDonald's au colaborat cu reprezentanții furnizorului Coca Cola, iar timp de patru zile băuturile răcoritoare au fost comercializate din PET-uri.

„Au fost patru zile, cel puțin 800.000 de vizitatori, un efort logistic absolut spectaculos să oprești vânzarea unor produse și să reiei în cel mai scurt timp vânzarea acelorași produse în altă formă. Cu partenerii noștri de la Coca Cola și Havi Logistics am organizat logistica la nivelul întregii țări, iar a doua zi toate restaurantele vindeau în continuare băuturile răcoritoare din PET-uri. Nu mai vorbesc despre simpla pierdere financiară din diferențele de cost sau din diferențele de efort pe care le-am avut”, spune Boaje, estimând o pierdere de 300.000 lei pentru cele patru zile.

De altfel, în același timp, McDonald's România a solicitat Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) un punct de vedere referitor la deținerea autorizației suplimentare pentru producerea băuturilor răcoritoare și a gheții și, conform răspunsului primit, autorizația suplimentară nu era necesară, fapt ce a condus la ridicarea interdicției de către ANPC.

„Interacționăm cu toți colegii noștri din lume, specialiști în siguranță alimentară și producători de echipamente care ne-au spus, cu mirare, că această autorizație ne-ar fi făcut, de asemenea, unici în lume. Ni s-a ridicat sancțiunea și în aceeași zi pornește de la ANPC un alt control având ca temă <<restaurantele cu servire rapidă>>. Verificau calitatea băuturilor și calitatea gheții. În 5 sau 6 orașe s-au făcut deja verificări. Acum văd că s-au mai oprit”, mai spune Boaje.

Referitor la producerea și folosirea gheții, conform spuselor CEO-lui, aceasta este produsă în restaurantele McDonald's, reprezentând un avantaj deoarece compania poate controla acest proces, și este introdusă manual în pahare deoarece există clienți care nu doresc gheață în băuturi.

EXCLUSIV Românii cumpără anual ceasuri de 80 milioane de euro. \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Românii cumpără anual ceasuri de 80 milioane de euro. "Există o reținere în a cumpăra ceasuri online". Clujul - dinamică accelerată

„Pe fiecare pahar există niște semne care indică angajaților noștri până unde să pună gheață, până unde să pună băutură, cum arată un pahar cu băutură fără gheață și unul cu băutură cu gheață. În final, standardul este pahar plin. Gheața provine din mașini de gheață de mare capacitate pe care le avem în fiecare restaurant”, susține Boaje, adăugând că folosește apa de la robinet atât pentru gheață, cât și pentru băuturi, care este filtrată și purificată.

În urma controalelor efectuate de ANPC, McDonald's România a primit o amendă de 15.000 lei pe care a contestat-o deja în instanță.

CEO-ul anunță că va relansa luna aceasta un program inițiat din 2017, numit „open doors”, prin care clienții pot solicita managerilor de restaurante să viziteze bucătăriile McDonald's pentru a vedea cum se prepară mâncărurile și băuturile.

„Există un program, nu l-am mai comunicat, dar nu l-am oprit niciodată, <<open doors>>, prin care orice client se adresează managerilor din restaurant pentru o vizită în bucătărie, să vadă cum se întâmplă lucrurile la McDonalds. Ne bazăm pe transparență. Colaborăm cu toate autoritățile care au ceva de spus în direcția aceasta, a siguranței alimentare, fie că e vorba de direcțiile sanitar-veterinare, direcțiile de sănătate publică, ANPC. Au rolul lor, își fac treaba, respectăm acest lucru, dar și noi cerem respect din partea lor”, concluzionează Boaje.

viewscnt
Afla mai multe despre
retail
mcdonalds
daniel boaje
anpc
bauturi racoritoare