Danone și Kellogg se numără printre cele 75 de companii de bunuri de larg consum cărora autoritățile franceze le-au cerut să reducă prețurile, potrivit unei liste văzute de Reuters pe care guvernul Franței o folosește pentru inițiativă, potrivit unor surse citate de Reuters.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Ministrul de Finanțe Bruno Le Maire a declarat pe 9 iunie că și-a asigurat angajamentul unor companii de a reduce prețurile la sute de produse, sub amenințarea cu sancțiuni financiare în cazul în care acestea nu vor îndeplini, scrie News.ro
CITEȘTE ȘI Falimentul Kika a declanșat o cursă în rândul companiilor austriece care caută cu disperare angajațiGuvernul francez folosește ca referință pentru proiect lista văzută de Reuters, realizată de un grup de cercetare, potrivit a trei surse cu cunoștințe în acest domeniu.
Ministerul Economiei din Franța a declarat că nu a putut confirma sau infirma lista.
Unilever, producătorul, printre altele, a maionezei Hellmann's și al supei Knorr, a declarat pentru Reuters, pe 9 iunie, că este una dintre companiile incluse în planul guvernului.
Presa franceză a identificat recent alte companii, inclusiv Coca-Cola, Mondelez și Nestle. Dar lista include o gamă largă de producători de alimente, cum ar fi grupul agricol francez Avril, precum și unii dintre cei mai mari producători de băuturi din lume, inclusiv Pernod Ricard.
Danone și Nestle au refuzat să comenteze, în timp ce Coca-Cola, Mondelez și producătorul de bere ABI nu au răspuns la o solicitare de comentarii.
Pernod Ricard a trimis Reuters la organismul său comercial.
Kellogg a declarat într-un comunicat că nu poate comenta discuțiile dintre guvern, asociațiile comerciale și comercianții cu amănuntul, dar că runda anuală de negocieri a fost încheiată. Acesta a spus că prețurile de vânzare cu amănuntul pentru produsele sale au fost stabilite exclusiv de comerciant.
CITEȘTE ȘI FOTO Undă verde: Zarea cumpără 70% din companiile Domeniile Dealu MareMișcarea guvernului francez, dacă va avea succes, le-ar putea înarma puternic pe unele dintre companiile care au înregistrat creșteri de preț cu 10% sau mai mult în ultimele luni să redeschidă negocierile cu privire la prețuri cu marii retaileri și să preseze marjele de profit.
Oficialii francezi au fost de luni de zile furioși că prețurile supermarketurilor ating niveluri record, chiar dacă costurile materiilor prime ale multor producători de alimente au scăzut.
Producătorii unor produse, de la înghețată la produse de curățat, au crescut prețurile, spunând că trebuie să țină pasul cu creșterea costurilor după ce războiul din Ucraina a făcut ca energia și alte mărfuri să fie și mai scumpe decât în timpul pandemiei.
Unii producători de bunuri de larg consum au spus recent că costurile încep să scadă, determinând legislatorii și autoritățile de reglementare să acuze companiile că mențin prețurile ridicate în mod inutil.
Investitorii au avertizat în ultimele luni că companiile de bunuri de larg consum ar trebui să înceapă să reducă creșterea prețurilor, pe măsură ce costurile lanțului de aprovizionare scad, îngrijorați că noi creșteri ar putea afecta cota de piață și creșterea marjei.