Meinl, celebra companie furnizoare de cafea și ceai premium cu sediul central în capitala austriacă, a anunțat că renunță la controversatul logo reprezentând capul unui tânăr otoman cu un fes din pânză roșie, logo acuzat de mulți ani că vehiculează stereotipuri rasiste, informează AFP.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
"Acest simbol nu mai este în spiritul timpului", a justificat în fața presei Herbert Vlasaty, co-director al Julius Meinl am Graben, cu ocazia redeschiderii magazinului său istoric după mai multe luni de renovare, arată Agerpres.
CITEȘTE ȘI Instrumente pentru o muncă remote eficientăNoua identitate a mărcii se sprijină de acum doar pe fes, în condițiile în care acest logo a evoluat de-a lungul anilor.
Atunci când a fost creat în anii 1920, el era reprezentat împreună cu o ceașcă de cafea, o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin intermediul cotropitorilor turci.
Fost furnizor al Curții imperiale a Habsburgilor, Julius Meinl a fondat acest magazin de lux în 1862, la prestigioasă adresă vieneză Am Graben. La ora actuală, această afacere de familie este prezentă în 70 de țări și are o mie de angajați, potrivit site-ului său.
CITEȘTE ȘI Cum previi picarea site-ului în cazul creșterilor masive de traficÎn 2007, militanți antirasiști au lansat o campanie împotriva Meinl, acuzând marca de faptul că perpetuează imaginea de supunere a servitorilor de produse exotice, cum existau cândva la curtea imperială. Grupul a respins aceste acuzații, invocând o "interpretare greșită".
În Austria, restaurantele continuă să afișeze în meniu prăjituri denumite "negru în cămașă" (Mohr im Hemd), un desert cu cacao, cremă de ciocolată și frișcă.