Retailerul elen de jucării Jumbo și-a încetinit creșterea în România anul trecut, în contextul restricțiilor impuse de autorități pentru limitarea răspândirii coronavirusului.
Subsidiara locală a Jumbo a rezistat cu bine în primul an de pandemie, consemnând singura creștere la nivel de grup, însă blocajele din lanțurile de aprovizionare și restricționarea accesului clienților în magazine au frânat puternic avansul în 2021, în special în ultima parte a anului.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Vânzările Jumbo în România s-au prăbușit cu 20% și, respectiv, 10% în noiembrie și decembrie, după introducerea obligativității prezentării certificatului verde la intrarea în magazine.
La nivelul întregului an, vânzările Jumbo au crescut cu 7% pe piața locală, comparativ cu un avans de aproape 13% în 2020, când au depășit pragul de 170 milioane de euro.
Grupul elen a raportat vânzări consolidate mai mari cu 19,9% în 2021 față de anul anterior, susținute de creșteri importante în Grecia, principala sa piață de desfacere (+32%), și Cipru (+12%).
În 2020, vânzările Jumbo au scăzut cu 18,2%.
CITEȘTE ȘI Philip Morris International începe comercializarea în România a dispozitivului lil SOLID 2.0 introdus de IQOS pentru a accelera progresul către un viitor fără fumRetailerul notează că 2021 a fost un an “impresionant” în ceea ce privește evoluția vânzărilor, în condițiile în care piața a fost afectată de restricții “continue și variate”.
“Cu toate acestea, subliniem că, începând cu jumătatea lunii decembrie 2021, situația epidemiologică s-a înrăutățit, iar piața a slăbit, ceea ce este considerat un semn de incertitudine și instabilitate. În plus, problemele legate de lanțul de aprovizionare și presiunile inflaționiste, deși evaluate inițial ca fiind temporare, nu sunt așteptate să se îmbunătățească în 2022”, potrivit Jumbo.
Jumbo deține 81 de magazine fizice, în Grecia (52), România (15), Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online, având aproximativ 6.000 de angajați permanenți.
Grupul este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.