Marii retaileri alimentari se confruntă cu o criză accentuată de personal. Nu pot fi găsiți casieri și alți lucrători. În lipsă de candidați, pozițiile superior plătite au fost ocupate și de cei cu pregătire inferioară

Marii retaileri alimentari se confruntă cu o criză accentuată de personal. Nu pot fi găsiți casieri și alți lucrători. În lipsă de candidați, pozițiile superior plătite au fost ocupate și de cei cu pregătire inferioară
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 iul 2021

Deficitul de personal pentru marile rețele din comerțul alimentar modern, experimentat înainte de pandemie, se repetă astăzi, dar mai accentuat, pentru recrutarea de angajați care vizează activități din categorii precum lucrători comerciali, casieri, pickeri, lucrători polivalenți.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Deficitul de personal pentru pozițiile punctate - lucrători comerciali, casieri, pickeri - este explicat și prin faptul că retailerii alimentari au înregistrat o lipsă de candidați pentru pozițiile superior plătite și poziționate în zona calificată. Această lipsă a permis accesarea pozițiilor respective și de către cei cu pregătire inferioară, ceea ce a condus la descoperirea sectoarelor din structurile de execuție. Acest fenoment este unul de actualitate, în sensul că personalul slab pregătit sau insuficient pregătit accesează pozițiile de middle management, efectul fiind transformarea job-urilor de execuție în unele tranzitorii.

”Ponderea cea mai mare de angajați, pentru anul 2021, se întâlnește la categoria <<picking>>. Avem solicitări de peste 300 persoane, pentru o singură comandă, durata de delegare fiind de cel puțin șase luni, la nivel național. În trimestrul al doilea al acestui an, s-a resimțit lipsa de personal disponibil. Piața a revenit practic la comportamentul de dinainte de criză, la momentul în care angajatorii erau cei intervievați și nu candidații. Numărul mic de aplicanți și cel mare de job-uri disponibile face ca flexibilitatea angajatorilor să fie una foarte mare”, spune Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business de 15 milioane de euro anul trecut, implicat inclusiv în recrutarea și plasarea de forță de muncă.

Bucureștiul are cea mai scumpă cafea dintre multe capitale din Europa Centrală și de Est. Doar la Viena și Praga costă mai mult CITEȘTE ȘI Bucureștiul are cea mai scumpă cafea dintre multe capitale din Europa Centrală și de Est. Doar la Viena și Praga costă mai mult

Din datele companiei reiese că angajatul bun la toate era ușor de recrutat și selectat într-o perioadă similară ca și mediu economic cu cea a anului trecut. Mai concret, în 2020, în plină pandemie, prin blocarea activității din sectoare precum HoReCa sau ca efect al revenirii unor români din străinatate, ESSA și-a mărit baza de date peste nivelul nevoilor de la acel moment.

”În ceea ce privește plățile pentru angajatul ideal, există câteva limitări ce derivă din condițiile generale de muncă din unitatea în care acesta este delegat. Astfel, o salarizare excesivă va conduce la demotivarea personalului deja existent, în timp ce o salarizare sub nivelul practicat în unitate va conduce la pierderea respectivului angajat. Cea mai eficientă soluție rămâne cea cu plata în funcție de performanță”, continuă Eugen Saulea.

TikTok a lansat o funcție de recrutare CITEȘTE ȘI TikTok a lansat o funcție de recrutare

”Suntem în situația în care semestrul al doilea al acestui an a început cu un deficit de peste 400 de persoane în organigrama unui mare retailer. Perspectiva de a acoperi un astfel de deficit, într-un termen relativ scurt, este posibilă doar cu investiții salariale mari, care să depășească ofertele curente ale competitorilor. Vedem o creștere de 20% a cererii pentru suport, recrutare și selecție în trimestrul al treilea și o creștere cu până la 40% în trimestrul al patrulea”, mai spune Eugen Saulea.

La nivelul general al pieței, de la începutul acestui an, cele mai multe comenzi din zona de retail au venit pentru pozițiile de picker. Comerțul online reprezintă o nișă pe care o vizează toți marii retaileri pentru o dezvoltare accelerată pe termen scurt și mediu. Anul 2021 aduce o constantă în ceea ce privește comenzile online, variațiile de volume fiind nesemnificative de la o lună la altă. Chiar dacă măsurile de relaxare au făcut posibilă deplasarea în locațiile de proximitate, pentru aprovizionarea zilnică, sistemul de comenzi online a rămas unul cu o pondere majoritară pentru aprovizionarea unei familii.

viewscnt
Afla mai multe despre
magazine
personal
angajati