McDonald’s a pierdut dreptul asupra mărcii “Big Mac” în Uniunea Europeană

McDonald’s a pierdut dreptul asupra mărcii “Big Mac” în Uniunea Europeană
scris 16 ian 2019

McDonald’s a pierdut dreptul asupra mărcii “Big Mac” în Uniunea Europeană, într-un proces câștigat de rețeaua irlandeză de fast-food Supermac’s, potrivit unei decizii a autorităților de reglementare europene, transmite Reuters.

Decizia instanței revocă înregistrarea mărcii de către McDonald’s, afirmând că cel mai mare lanț de fast-food-uri din lume nu a dovedit utilizarea reală a acesteia pe parcursul unei perioade de cinci ani, înainte de începerea procesului, în 2017, scrie News.ro.

Biroul pentru Proprietate Intelectuală al UE (EUIPO) nu a răspuns solicitărilor Reuters pentru comentarii, ca și reprezentanții McDonald’s.

Decizia EUIPO permite acum și altor companii să folosească numele “Big Mac” în UE.

CE Oltenia: Rovinari mai are cărbune pentru o zi și jumătate. Ultima ofertă a conducerii către greviști - 700 lei brut adaos la salariu CITEȘTE ȘI CE Oltenia: Rovinari mai are cărbune pentru o zi și jumătate. Ultima ofertă a conducerii către greviști - 700 lei brut adaos la salariu

Supermac’s a anunțat că va putea acum să se extindă în Marea Britanie și în Europa. Compania a arătat că nu a avut niciodată un produs cu numele “Big Mac”, dar că McDonald’s s-a folosit de asemănarea numelor pentru a bloca dezvoltarea lanțului irlandez de restaurante.

“Supermac’s este încântată de victoria sa referitoare la marcă și de revocarea mărcii Big Mac, care există din 1996. Este o mare victorie pentru afaceri în general și oprește marile companii să abuzeze prin intermediul mărcii, prin nepermiterea acestora să acumuleze mărci fără să le folosească”, a declarat fondatorul  Supermac’s, Pat McDonagh.

McDonald’s, care își vinde burgerii “Big Mac” la nivel internațional, a prezentat ca dovezi imagini de pe site-urile sale europene, precum și postere, ambalaje și declarații din partea reprezentanților companiei, pentru a dovedi vânzările de “Big Mac” în Europa.

EUIPO a afirmat în schimb că declarațiile McDonald’s trebuie susținute de alte tipuri de dovezi și că site-urile și alte materiale promoționale nu oferă dovezile respective.

Din imaginile de pe site ”nu se poate dovedi dacă și cum are lor o achiziție sau cum poate fi plasată o comandă. Chiar dacă site-urile oferă această opțiune, nu există vreo dovadă că a fost plasată o comandă”, potrivit EUIPO.

McDonald’s a avut multe procese referitoare la mărci și de obicei nu a pierdut, a spus Willajeanne McLean, profesor de drept la Universitatea din Connecticut.

În 1993, McDonald’s a câștigat o decizie judecătorească care a împiedicat un stomatolog din New York să își ofere serviciile sub numele  “McDental.”

În 2016, McDonald’s a oprit o companie din Singapore să înregistreze ‘MACCOFFEE’ ca marcă europeană.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
mcdonald’s
big mac