Pepco Group, care deține mărcile Pepco, Poundland și Dealz, a comandat mai devreme livrările de Crăciun din China, pentru a se asigura că vor ajunge la timp pentru perioada cheie de cumpărături, a anunțat președintele executiv Andy Bond, într-un interviu acordat Reuters.
Compania listată la Bursa de la Varșovia a raportat un declin trimestrial al veniturilor de 4,3%, mai accentuat decât estima, reflectând parțial întârzierea sosirii în magazine a stocurilor de vară, din cauza problemelor de transport, arată Agerpres.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
Atacurile în Marea Roșie și în Golful Aden, zone maritime-cheie pentru comerțul mondial, au făcut să crească vertiginos costurile asigurărilor și au determinat numeroase companii de transport maritim să navigheze prin sudul Africii, o rută mult mai lungă.
De asemenea, perturbările transportului prin Canalul Suez au continuat și în 2024.
"Suntem încrezători că vom fi într-o situație mai bună de Crăciun deoarece am comandat mai devreme mărfurile. Alții vor face la fel", a declarat Andy Bond.
O mare parte din stocurile de Crăciun ale grupului, care în mod obișnuit erau incluse în bilanț în octombrie, acum vor fi incluse în septembrie.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Pepsi - afaceri și profit record în România. Snacksurile pierd însă din viteză. Într-un deceniu, compania și-a mărit cifra de afaceri cu aproape 350%"Deci, când se va încheia anul nostru fiscal, la 30 septembrie 2024, vom avea stocuri semnificativ mai mari în bilanț, deoarece am cumpărat în avans mărfurile de Crăciun", a explicat șeful Pepco.
Acesta a avertizat recent că "pe unele dintre piețele noastre cheie încrederea consumatorilor rămâne dificilă", dar a lăudat performanța Pepco în perioada octombrie 2023 - martie 2024 din CEE (Europa Centrală și de Est), unde marja brută și profitabilitatea magazinelor se apropie de nivelul anterior pandemiei. În schimb, performanța din Marea Britanie a fost "sub așteptări".
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Celebrul Wendy's intră în România. Țintă ambițioasă de restauranteFirma a anunțat în februarie că va ieși de pe piața austriacă și a raportat că afacerea din Ungaria a înregistrat pierderi de aproximativ 15,5 milioane de euro în urma unui atac de tip phishing.
Gigantul polonez de reduceri Pepco a avut în 2023 în România afaceri de 2,5 miliarde lei, de la 2,3 miliarde lei în 2022, și un profit net de 330 milioane lei, față de 158 milioane lei în anul precedent.
Numărul de angajați a urcat de la 3.340 la 3.573 persoane.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Cel mai mare lanț de restaurante fast-food din Finlanda vine în RomâniaÎn februarie a fost anunțat că Pepco își va închide în curând porțile în Austria. Lanțul popular de magazine își încetează toate operațiunile comerciale în această țară și va depune în curând cerere de faliment, după cum a raportat presa austriacă.
Sunt afectați 680 de angajați din 73 de magazine. Compania justifică mutarea spunând că nivelul așteptat de rentabilitate nu este atins în Austria.
CITEȘTE ȘI FOTO Aliment vândut în magazinele Lidl, retras pentru ”corpuri străine metalice”Pepco a intrat în Austria în urmă cu doi ani și jumătate, când a preluat majoritatea magazinelor lanțului de retail de pantofi CCC.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Tranzacție - Omul de afaceri libanez El Khalil, în topul celor mai bogați fermieri din România, cumpără jumătate din producătorul Izvoarele CălimaniCompania, cu sediul central în orașul Poznań, are în prezent peste 31.000 de angajați în 19 țări europene și are o rețea de peste 3.600 de magazine. Pe plan internațional, Grupul Pepco a înregistrat recorduri de vânzări în anul financiar 2022/2023.
Vânzările au crescut cu peste 17%, până la 5,65 miliarde de euro, ca urmare a numeroaselor noi deschideri. Profitul net a scăzut însă cu 41%, la 102 milioane de euro, conform Vienna.at.
Pe 28 septembrie, grupul și-a redus perspectivele de profit pentru a doua oară în mai puțin de trei săptămâni, dând vina pe un mediu comercial ”din ce în ce mai dificil” în Europa Centrală și de Est și o pierdere a concentrării din partea conducerii.
CITEȘTE ȘI Efectul „waterbed” după plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază: Retaileri din România au crescut alte prețuri și câștigă ca înainteAcțiunile Pepco au scăzut cu 27% în ultimul an.
România rămâne a doua mare piață pentru grup, după Polonia, unde deține o rețea de 1.167 magazine.
Pepco Group (fostul Pepkor Europe) este controlat de holdingul sud-african Steinhoff International din 2014.