Consumul de bere în Germania continuă tendința descendentă, arată datele publicate de Oficiul federal de statistică (Destatis), transmite DPA.
O cantitate de 8,4 miliarde de litri de bere a fost vândută anul trecut de berarii și distribuitorii de bere din Germania, în scădere cu 4,5% față de 2022, scrie Agerpres.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Berarii germani se luptă cu un trend descrescător de mai mult timp (din anii '1990), pe fondul evoluțiilor demografice și al îngrijorărilor cu privire la efectele alcoolului asupra sănătății și trecerii la băuturile nealcoolice, chiar dacă în 2022 s-au bucurat de o ușoară relansare a vânzărilor, după ce restaurantele și barurile au fost închise pentru lungi perioade de timp în 2020 și 2021.
Din 1993, cifra de afaceri în industria berii a scăzut cu mai mult de un sfert, în pofida popularității berii în Germania.
Anul trecut, exporturile au scăzut cu 5,9%, în timp ce consumul intern cu 4,2%.
Federația berarilor germani susține că producătorii sunt prinși la mijloc între costurile ridicate, scăderea cererii consumatorilor și presiunile asupra prețurilor din partea vânzătorilor de bere.
Berea este un produs sezonier, pentru care vânzările cresc exploziv în timpul lunilor de vară și scad toamna și iarna. Marile evenimente organizate în timpul verii, precum Cupa Mondială la fotbal, tind să stimuleze consumul de bere.