Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a ajuns la 3,4 miliarde de euro, susținută în principal de sectorul telecom

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a ajuns la 3,4 miliarde de euro, susținută în principal de sectorul telecom
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 feb 2019

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a ajuns la 3,4 miliarde de euro în 2018, reprezentând o creștere de 13% comparativ cu anul anterior.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Principalul motor al acestei creșteri a fost sectorul telecom, cu un avans de 23% în valoare, până la 1,4 miliarde de euro. Telecom este astfel cel mai important sector din piață, cu o pondere de 42%, arată datele GfK..

La nivel de trimestru patru, piața românească de electro-IT a ajuns aproape de 1,2 miliarde de euro, impulsionată de evenimente promoționale precum Black Friday și Crăciun. Comparativ cu T4 2017, piața a crescut cu aproape 7%, principalele motoare fiind sectorul electrocasnicelor mari și cel al echipamentelor de birou, cu rate de creștere de 12%, respectiv 13%.

Tranzacție: Proprietarul berarului român URBB, producătorul berilor Carlsberg și Tuborg pe piața locală, cumpără toate acțiunile Müller Dairy Ro, printre principalii jucători pe piața producției și distribuției de produse lactate din România CITEȘTE ȘI Tranzacție: Proprietarul berarului român URBB, producătorul berilor Carlsberg și Tuborg pe piața locală, cumpără toate acțiunile Müller Dairy Ro, printre principalii jucători pe piața producției și distribuției de produse lactate din România

În timp ce vânzările de telefoane mobile pierd rapid cotă de piață, smartphone-urile și phablets beneficiază de rate de creștere de peste 300%. De asemenea, categoria de wearables este în plină expansiune (+45% față de T4 2017), condusă de gadget-urile noi lansate într-un rapid ritm.

Comparativ cu 2017, întregul sector a crescut cu 35%. T4 2018 a marcat un avânt de 10% comparativ cu aceeași perioadă din 2017, în timp ce, în cadrul sectorului, piața de phablets a crescut cu 287%.

Electrocasnicele mari sunt al doilea sector ca valoare din piața locală de bunuri de folosință îndelungată. Acestea s-au bucurat de o creștere anuală în valoare de aproape 12%, ca efect al evoluțiilor pozitive ale unor produse ca: uscatoarele de rufe, +45% față de 2017 și mașinile de spălat vase (+18%).

Trimestrial, uscatoarele de rufe au crescut cu 52%, în timp ce congelatoarele s-au clasat pe locul al doilea cu o creștere în valoare de 18% față de T4 2017. Toate celelalte produse din acest sector au cunoscut un trend crescător, cuptoarele cu microunde rămânând relativ constante în valoare (doar +0,6%).

Piața de electronice a înregistrat o valoare de 539 de milioane de euro în 2018, fiind al treilea sector ca pondere din întreaga piață electro-IT și marcând o creștere de aproape 7 procente în comparație cu 2017. 85% din întreaga valoare a sectorului (sau 458 milioane de euro) revine vânzărilor de televizoare, o categorie de produse care dă și tendința de creștere a sectorului, cu același plus de aproape 7% față de 2017.

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a ajuns la 3,4 miliarde de euro, susținută în principal de sectorul telecom

Pentru televizoare, ultimele trei luni ale anului au adus 40% din vânzări, în timp ce creșterea în comparație cu T4 2017 a fost aproape inexistentă (0,2%).

Piața IT a crescut cu aproape 8% până la 485 milioane de euro. În cadrul acesteia, categoria cea mai importantă este cea de Mobile Computing (laptop-uri), deoarece reprezintă 55% din valoarea întregului sector, în creștere cu 7,5% față de 2017. Cu toate acestea, computerele și accesoriile continuă să se bucure de o creștere sănătoasă de 14%, precum și monitoarele, cu 16% creștere versus 2017.

ULTIMA ORĂ Măsură-bombă pregătită de ANPC: Amenzi de până la 5% din cifra de afaceri pentru orice încălcare a normelor de protecție a consumatorilor. Firmele vor putea fi închise CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Măsură-bombă pregătită de ANPC: Amenzi de până la 5% din cifra de afaceri pentru orice încălcare a normelor de protecție a consumatorilor. Firmele vor putea fi închise

Tabletele reprezintă grupul de produse cel mai puternic afectat de creșterea phablets și laptop-urilor. Valoarea vânzărilor a ajuns la 50 milioane de euro în 2018, cu 7,5% mai puțin decât cu un an înainte. Și pentru sectorul IT trimestrul al patrulea reprezintă cea mai bună perioadă a anului, aducând 34% din vânzările anuale totale. Creșterea față de T4 2017 a fost de 1%.

Computerele au fost responsabile de aproape 18% din vânzările trimestrului, în scădere cu peste 8 procente față de aceeași perioadă a anului 2017, la o valoare de 30 de milioane de euro. Aceeași situație a fost înregistrată și în cazul tabletelor, cu o scădere a vânzărilor de 9%, până la 16 milioane de euro.

Cu o valoare în 2018 de 245 de milioane de euro, electrocasnicele mici reprezintă puțin peste 7% din totalul pieței electro-IT și o creștere de 7 procente versus 2017.

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a ajuns la 3,4 miliarde de euro, susținută în principal de sectorul telecom

Aspiratoarele sunt vedeta sectorului, o categorie de produse în care lansările și inovațiile de produse au ridicat valoarea vânzărilor cu peste 12%, până la 61 de milioane de euro și dețin o cotă de piață de 25% din totalul categoriei.

La nivel de trimestru, aspiratoarele au crescut cu peste 17%, până la 22 de milioane de euro, în timp ce aparatele de preparare a băuturilor calde înregistrează vânzări de 17 de milioane de euro, reprezentând o creștere de aproape 34% versus T4 2017.

Segmentul echipamentelor de birou și al consumabilelor, care cuprinde toate tipurile de dispozitive multifuncționale și de imprimare, a avut o creștere sănătoasă de 15% în 2018, până la 37 de milioane de euro. Cu 13 milioane de euro, trimestrul al patrulea reprezintă 34% din valoarea vânzărilor anuale și 13% peste același trimestru din 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
produse electronice
it
vanzari it