Planurile JYSK pentru România - Încă 10 magazine în următoarele cinci luni și un nou plus la vânzări: Deși am avut emoții și multe incertitudini, lucrurile au mers bine și suntem în creștere

Planurile JYSK pentru România - Încă 10 magazine în următoarele cinci luni și un nou plus la vânzări: Deși am avut emoții și multe incertitudini, lucrurile au mers bine și suntem în creștere

Alex Bratu, country manager JYSK România și Bulgaria

scris 2 apr 2021

JYSK, unul dintre cei mai importanți retaileri de mobilă și decorațiuni din Europa, cu o prezență puternică și în România, va deschide pe piața locală încă 10 magazine până la sfârșitul lunii august. Cu o rețea care va depăși în curând 100 de magazine, compania anunță “o creștere mulțumitoare” pentru actualul an financiar, care se va încheia la 31 august.

Strategia de expansiune a companiei scandinave vizează deschiderea a minimum 15 magazine noi pe an, iar în ultimii ani obiectivul a fost atins.

„În 2013, de exemplu, atunci când JYSK Nordic a preluat franciza din România, aici existau 14 magazine JYSK. Acum avem 97 de magazine în România și ne îndreptăm cu pași repezi spre magazinul cu numărul 100. Estimăm că la finalul lunii august, care coincide cu finalul anului nostru financiar, vom ajunge la 107 magazine. În ciuda acestui an imprevizibil, am reușit să ne atingem obiectivele în privința expansiunii”, a declarat pentru Profit.ro Alex Bratu, country manager JYSK România și Bulgaria.

Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală

În precedentul an financiar, 1 septembrie 2019 – 31 august 2020, JYSK a raportat o cifră de afaceri de 612,5 milioane lei, în creștere cu 5,3%, și un profit înainte de taxe de 81,9 milioane lei.

Datele din prima jumătate a anului financiar în curs indică noi creșteri ale încasărilor.

“Suntem convinși că vom avea o creștere mulțumitoare și vom depăși valoarea de anul trecut. (...) Deși am avut emoții și am avut multe incertitudini, până acum lucrurile au mers bine și suntem în creștere comparativ cu anul financiar precedent. Sigur, ca și multe alte business-uri, am trecut și încă trecem printr-o perioadă în care nu există predictibilitate”, spune Bratu.

Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companiei CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companiei

Magazinele cu cele mai ridicate vânzări din rețea sunt cele două unități de la Cluj-Napoca, JYSK Târgu Mureș și JYSK București Vulcan, dar Bratu remarcă totodată și reacția pozitivă a clienților magazinelor deschise în orașele mici.

Compania are și o serie de furnizori din România, cel mai mare fiind fabrica de saltele Sun Garden din Pucioasa (județul Dâmbovița).

“De aici pleacă aproximativ 50.000 de saltele pe an, către magazinele JYSK. Iar saltelele produse de Sun Garden din Pucioasa sunt comercializate și în alte țări în care avem magazine, nu doar în România. Tot în România mai avem, de exemplu, doi furnizori pentru mobilierul tapițat, un producător din Oradea și unul din Târgu Lăpuș”, adaugă Bratu.

Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5G CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5G

Pandemia COVID a adus o serie de schimbări în comportamentul consumatorilor: forțați să petreacă mai mult timp în case, clienții au căutat produse pentru amenajarea locuințelor, iar în unele cazuri și bugetele destinate ieșirilor în oraș sau vacanțelor s-au transferat către îmbunătățirea spațiului de locuit.

În plus, tendințe existente deja la debutul pandemiei, precum cumpărăturile online, s-au accelerat. Unii clienți nu mai vor să petreacă atât de mult timp în magazin, știu exact ce vor atunci când intră în magazin, alții preferă să rezerve online și doar să vină să ridice produsul din magazin.

Bratu spune că în ultimul an JYSK a decis câteva schimbări pentru a reduce impactul asupra mediului: a înlocuit ambalajele colorate, lucioase, care includeau și plastic și nu puteau fi reciclate, cu ambalaje mai ecologice, realizate din carton, și se concentrează totodată pe materialele brute folosite, pentru a crește treptat ponderea produselor realizate din bumbac organic, bumbac reciclat, poliester reciclat sau plastic reciclat. În plus, tot lemnul din produsele vândute de companie ar urma să aibă, de la finele anului 2024, certificarea FSC, care atestă proveniența din surse sustenabile.

FOTO România are marea șansă de a-și rezolva în sfârșit problemele de gestionare a deșeurilor CITEȘTE ȘI FOTO România are marea șansă de a-și rezolva în sfârșit problemele de gestionare a deșeurilor

JYSK este unul dintre cei mai importanți retaileri de mobilă și decorațiuni interioare din Europa. Primul magazin JYSK a fost deschis în Danemarca în anul 1979. În prezent, JYSK desfășoară operațiuni în 51 de țări, are peste 26.500 de angajați și peste 3.000 de magazine.

Compania este deținută de familia fondatorului, omul de afaceri danez Lars Larsen, care are în portofoliu și alte companii, cu o cifră de afaceri anuală de 4,8 miliarde de euro. Cifra de afaceri JYSK este de 4,1 miliarde euro. 

JYSK a intrat pe piața din România în 2007, odată cu inaugurarea primului magazin la Oradea.

viewscnt
Afla mai multe despre
jysk
magazine