RETROSPECTIVĂ 2016 Anul extinderilor masive de spații logistice. Cererea de depozite a explodat odată cu consumul

RETROSPECTIVĂ 2016 Anul extinderilor masive de spații logistice. Cererea de depozite a explodat odată cu consumul
scris 31 dec 2016

Sectorul de retail, inclusiv cel de e-commerce, a fost cel mai activ în acest an pe piața de închirieri de spații de logistică, astfel că toți marii jucători din domeniu au investit în adaptarea capacitățillor de livrare și de stocare, pentru a face față cererii mari pentru depozite, a declarat pentru Profit.ro Cristina Pop, head of Industrial la JLL România.

Astfel, aproximativ 45% din suprafața tranzacționată în acest an pe segmentul logistic a venit din partea retailerilor, care și-au extins suprafața de depozitare pentru a susține noile magazine deschise, dar și creșterea consumului. Marile rețele din comerț au deschis în acest an peste 240 de magazine, cu Profi (134) și Mega Image (51) în top.

”În acest an cele mai mari tranzacții cu spații logistică au fost înregistrate de către companiile de retail, Carrefour (75.000 mp), Profi (33.000 mp) și Decathlon (22.000 mp) conducând în topul retailerilor cu cele mai multe spatii logistice închiriate în acest an. Acestora li se adaugă și alte companii precum eMag, Flanco și Altex”, a arătat Cristina Pop.

RETROSPECTIVĂ 2016 Anul extinderilor masive de spații logistice. Cererea de depozite a explodat odată cu consumul

O parte dintre retaileri preferă, însă, să-și dezvolte propriile depozite, acesta fiind cazul Lidl, Mega Image, Kaufland, Auchan și Penny Market.

Lidl a inaugurat în noiembrie un centrul logistic de peste 45.000 metri pătrați în Lugoj, după o investiție de peste 20 de milioane de euro. Acesta este al patrulea depozit din portofoliul companiei și cel mai modern.

PERSPECTIVE 2017: Consultanții imobiliari estimează un an 2017 cu tranzacții surpriză pe piața de birouri și pe cea de retail CITEȘTE ȘI PERSPECTIVE 2017: Consultanții imobiliari estimează un an 2017 cu tranzacții surpriză pe piața de birouri și pe cea de retail

Penny Market, parte din grupul german REWE, a început în mai construcția celui de-al treilea centru logistic al rețelei lângă orașul Bacău. Investiția în achiziționarea terenului, edificarea clădirii și în echipamentele specifice va ajunge la 19 milioane de euro.

De asemenea, expansiunea rețelei Mega Image va fi susținută și de noul centru logistic situat în localitatea Ștefănești, la intrarea pe autostrada A3, devenit complet operațional la finalul lunii septembrie, după o investiție de peste 20 milioane euro.

Potrivit datelor JLL, în acest an au fost livrate spații industriale și de logistică totalizând circa 345.000 metri pătrați.

”Din totalul livrărilor, aproape 60% au fost în București. Cluj (11%), Ploiești (8,5%), Brașov (circa 7%) și Timișoara (aproximativ 5%) au fost urmatoarele destinații preferate de dezvoltatorii de astfel de spații și, implicit, de chiriașii acestora având în vedere că majoritatea proiectelor au fost realizate pe baza unor contracte de închiriere și mai puțin speculativ”, mai spune Cristina Pop.

În ceea ce privește spațiile pentru producție, doar 20% din totalul de 345.000 metri pătrați (logistic plus industrial) livrați în acest an au avut ca destinație activități de producție.

”Cele mai multe spații au fost de logistică, având în vedere că cele industriale, destinate activității de producție, sunt în general deținute de către operatori”, a explicat Cristina Pop.

Printre cei mari dezvoltatori de spații logistice și industriale din România se numără CTP (București, Timișoara, Arad, Deva), P3, WarehousesDePauw (WdP), Logicor sau Alinso.

viewscnt
Afla mai multe despre
retaileri
spații
logistice
dezvoltatori