Schimbări la gigantul Unilever: renunță la divizia de produse tartinabile, inclusiv din România

Schimbări la gigantul Unilever: renunță la divizia de produse tartinabile, inclusiv din România
scris 6 apr 2017

Gigantul anglo-olandez Unilever, al doilea mare jucător din industria alimentară, va renunța la divizia de produse tartinabile, va reorganiza două dintre activitățile de bază și va majora dividendele către acționari, concomitent cu răscumpărarea unor acțiuni proprii în sumă de 5 miliarde euro.

Măsurile sunt menite să stimuleze încrederea investitorilor în potențialul de creștere al grupului după respingerea ofertei de preluare din partea rivalului american Kraft Heinz, în valoare de 143 miliarde de euro.

Unilever a prezentat astăzi rezultatele unei analize la nivelul operațiunilor grupului. Potrivit companiei, divizia de produse tartinabile, care include, printre altele, mărcile de margarină Flora/Becel, Stork și County Crock, va fi vândută sau separată de activitățile principale, în timp ce diviziile de alimente și băuturi răcoritoare vor fi integrate într-o singură organizație, cu sediul în Olanda.

Românii cumpără de Paște peste 150 milioane ouă, pentru care plătesc mai mult de 15 milioane euro. Patronat: Găina rămâne regina CITEȘTE ȘI Românii cumpără de Paște peste 150 milioane ouă, pentru care plătesc mai mult de 15 milioane euro. Patronat: Găina rămâne regina

Divizia de produse tartinabile generează vânzări anuale de aproximativ 3 miliarde euro. Potrivit presei britanice, Unilever ar putea încasa peste 7 miliarde euro din vânzarea diviziei.

Totodată, Unilever, care are sediu central dual, în Marea Britanie și Olanda, a anunțat că va analiza oportunitatea păstrării structurii legale actuale și va lansa un program pentru răscumpărarea de acțiuni proprii în valoare de 5 miliarde euro, alături de majorarea dividendelor către acționari cu 12%.

Măsurile ar urma să conducă la economii suplimentare de 2 miliarde euro în următorii trei ani.

Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală și a locuinței, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 169.000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 52.7 miliarde euro în 2016.

Unilever are mai mult de 400 de branduri în portofoliu, printre care Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry, Magnum și Axe.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
unilever
produse tartinabile
margarina
actiuni
rascumparare