Tranzacție de 40 milioane euro: Croatul Branko Roglic, care distribuie Gucci, Puma, Ferrari, Disney, a preluat sub control Interbrands și devine principal distribuitor de produse de larg consum în România. "Vom fi principalul distribuitor în Europa."

Tranzacție de 40 milioane euro: Croatul Branko Roglic, care distribuie Gucci, Puma, Ferrari, Disney, a preluat sub control Interbrands și devine principal distribuitor de produse de larg consum în România. "Vom fi principalul distribuitor în Europa."

Branko Roglic

Distribuitorul de branduri pe piața românească Egea Orbico, în portofoliul căruia se află mărci precum Gucci, Escada, Dolce&Gabanna, Hugo Boss, Puma, Lacoste, Mont Blanc, Ferrari, Burberry, Disney, Barbie, Energizer, Karl Lagerfeld, Tchibo, controlat de omul de afaceri croat Branko Roglic, printre cei mai bogați antreprenori din Croația, a preluat controlul asupra Interbrands Marketing & Distribution, lider pe piața distribuției de produse de larg consum din România, în portofoliu cu companii precum British American Tobacco, Nestlé, Philip Morris, Procter & Gamble, Coty, Danone, Duracell, Fater, și își propune acum atât să își consolideze poziția pe piața românească, dar și să devină principalul distribuitor de mărci în Europa.

Înainte de a fi prezentată aici, informația fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

În urma achiziției, Orbico a devenit principalul distribuitor de produse de larg consum (FMCG) în România.

La începutul anului, cum a anunțat atunci Profit.ro, Orbico a intrat în acționariatul Interbrands, înțelegerea fiind însă să preia de la Holson 60% din Interbrands, în mai multe etape.

În luna mai, Profit.ro a anunțat că Orbico a semnat prima tranzacție în care preia o cotă-parte din acțiunile deținute de Holson, preluând un pachet de 15% și deținând 24,9% din capital.

Acum a fost finalizată a doua etapă, Orbico preluând încă 35% din companie și devenind proprietarul majoritar al Interbrand, într-o tranzacție de aproximativ 40 de milioane de euro.

Potrivit acordului semnat cu Holson, Orbico va prelua restul de 40% din acțiunile Interbrands într-un interval de trei ani.

EXCLUSIV Unirea Shopping Center trece pe profit. AGA a relevat o companie în curs de curățire, dar încă împotomolită în litigii, contracte vechi păguboase și chiar cu „femei de serviciu relaxate” CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Unirea Shopping Center trece pe profit. AGA a relevat o companie în curs de curățire, dar încă împotomolită în litigii, contracte vechi păguboase și chiar cu „femei de serviciu relaxate”

Achiziția face parte dintr-o operațiune internațională de amploare, prin care Orbico Group va prelua controlul asupra Interbrands în mai multe țări. Vânzătorul este compania Holson Holding Ltd., înregistată în Cipru și parte a grupului libanez Sarkis Group International.

"Vom restructura compania și vom consolida poziția acesteia pe piața românească, care este cea de-a doua mare piață în rândul noilor state membre UE. Orbico devine acum principalul distribuitor de bunuri de consum din România. Obiectivul Orbico este să devină principalul distribuitor în Europa", spune Branko Roglic, pentru publicația online Novac.hr. 

Valigeria, magazin ce comercializează produse din domeniul bags&luggage, vine în București după ce a așteptat 3 ani toate aprobările CITEȘTE ȘI Valigeria, magazin ce comercializează produse din domeniul bags&luggage, vine în București după ce a așteptat 3 ani toate aprobările

În toamnă, firma a renunțat la spațiile de depozitare din comuna Voluntari și a venit spre centrul Capitalei, amenajând un depozit în apropiere de Piața Romană.

Depozitul de lângă Piața Romană

Depozitul de lângă Piața Romană

În primăvara anului 2017, Profit.ro a anunțat că omul de afaceri croat Branko Roglic a devenit unicul proprietar al firmei, cumpărând cu 3,35 milioane euro pachetul de 40% din părțile sociale pe care îl deținea antreprenorul grec Michelis Ilias, administratorul companiei.

Egea Orbico este distribuitorul în România al unui număr mare de branduri din categoria produselor de înfrumusețare, a produselor alimentare și non alimentare, aparatelor tehnice și electrice, a produselor farmaceutice, jucăriilor, produselor textile, țigări precum și uleiuri de motor. Clienții companiei sunt fac parte din categoria marilor rețele internationale, a rețelelor de comerț cu amănuntul până la magazinele en gros, drogheriilor , farmaciilor, comercianților locali independenți, antreprenorilor B2B și a canalelor specializate de vânzări.

Distribuitorul face parte din grupul croat Orbico, înființat în 1998 de croatul Branko Roglic. Grupul este prezent astăzi în 17 țări din regiune: Croația, Bosnia, Ungaria, Macedonia, Polonia, Slovacia, Albania, Bulgaria, Cehia, Republica Moldova, Slovenia, Austria, Kosovo, Muntenegru, Serbia, Ucraina și România, precum și în Germania.

VIDEO Johnny Neill, proprietar brand Whitley Neill, la Profit LIVE: Un gin artizanal intră pe piața românească CITEȘTE ȘI VIDEO Johnny Neill, proprietar brand Whitley Neill, la Profit LIVE: Un gin artizanal intră pe piața românească

În România, afacerea era coordonată de grupul croat Orbico (60% din părți sociale) al lui Branko Roglic și de Egea Cosmetics SRL (40%), administrată de grecul Michelis Ilias.

Cele două părți s-au înțeles însă, în luna martie 2017, ca Egea Cosmetics să cedeze Orbico întregul său pachet de părți sociale, în schimbul a 3,35 milioane euro, croatul Branko Roglic devenind astfel unic deținător al companiei din România.

În România, Orbico operează din anul 1996 și distribuie mărci ca Tchibo, Gucci, Escada, Dolce&Gabanna, Hugo Boss, Ferrari, Burberry, Disney, Barbie, Energizer și Pringles.

În 2016, cu 121 de angajați, Egea Orbico a înregistrat în România o cifră de afaceri de 86,9 milioane lei (67,8 milioane lei în 2015) și un profit net de 1,1 milioane lei, similar anului precedent.

În 2017, cu 137 de angajați, afacerile au urcat la 90 milioane lei, fiind însă indicată o pierdere de 9,4 milioane lei.

EXCLUSIV Berăria H pregătește un nou concept: \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Berăria H pregătește un nou concept: "Nu va fi ceva similar berăriei." Firma intră în clădire de birouri și își completează activitatea cu pâine și prăjituri. Cele mai mari cifre de afaceri și profit de la lansare

Anul trecut, afacerile au însumat 125,5 milioane lei, iar compania a revenit pe profit cu un plus de 655.881 lei și 180 de angajați.

Orbico operează în 20 de țări europene, dintre care Polonia și România ocupă acum un loc important. La nivel global, compania are aproximativ 8.000 de angajați și venituri de aproximativ două miliarde de euro.

Înfiiințată în 1993 ca parte a  Sarkis Group International, Interbrands Marketing & Distribution este cea mai importantă companie de distribuție și marketing de bunuri de larg consum din România.

Controlată de o firmă înregistrată în Cipru și de omul de afaceri britanic Rand Sherif, a avut în 2017, cu aproape 2.000 de angajați, afaceri de 856 milioane lei și un profit de 23,5 milioane lei, fiind unul dintre principalii distribuitori locali de branduri.

Anul trecut, afacerile au totalizat 934,9 milioane lei, iar profitul a fost de 15,9 milioane lei, cu 1.959 angajați.

Pe piața de distribuție din România, cota Interbrands este de aproximativ 8%, având produse în peste 27.000 de magazine din România.

Printre mărcile din portofoliul companiei se numără Procter & Gamble, Barilla, Nestle, BAT, Atifco, Danone și Mandy Foods.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
roglic
orbico
brand
magazine
ilias