Un lanț de supermarketuri intenționează să utilizeze mai mult inteligența artificială pentru a reduce costurile

Un lanț de supermarketuri intenționează să utilizeze mai mult inteligența artificială pentru a reduce costurile
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 mai 2024

O colaborare de cinci ani cu Microsoft ar putea ajuta lanțul de supermarketuri să utilizeze inteligența artificială pentru a reduce costurile și a îmbunătăți eficiența personalului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Corina Dent, Excedent, Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics
27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a). Parteneri: Auchan, Kaufland, Liberty Steel
25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar

Gigantul britanic de supermarketuri Sainsbury’s ar putea fi cel mai recent retailer care să utilizeze inteligența artificială pentru a obține o mai bună înțelegere a comportamentului de cumpărare al clienților și pentru a găsi noi modalități de eficientizare a serviciilor, arată G4Media.ro.

Zahărul românesc de Luduș, pe care gigantul francez Tereos l-a vrut închis - record de producție pregătit. Zahărul, revenit deja în magazine - VIDEO CITEȘTE ȘI Zahărul românesc de Luduș, pe care gigantul francez Tereos l-a vrut închis - record de producție pregătit. Zahărul, revenit deja în magazine - VIDEO

Retailerul a dezvăluit că a încheiat un parteneriat de cinci ani cu Microsoft, deși detaliile exacte și valoarea acordului nu au fost dezvăluite.

Se așteaptă ca Sainsbury’s să utilizeze datele și cunoștințele sale privind comportamentul consumatorilor, în timp ce Microsoft va aduce expertiza tehnologică care ar putea ajuta retailerul să elaboreze un plan de joc pentru a implementa și valorifica cel mai bine inteligența artificială pentru afacerea sa.

Această asociere are ca scop îmbunătățirea experienței de cumpărături online pentru consumatori, făcând-o mai interactivă și mai ușor de utilizat, îmbunătățind totodată funcțiile de căutare.

În ceea ce privește angajații, Inteligența artificială ar putea ajuta lucrătorii să obțină informații despre procesele importante, precum și să acceseze date în timp real, care ar putea sprijini funcțiile logistice, cum ar fi umplerea rafturilor, informând personalul când stocurile se epuizează și cât timp se așteaptă să dureze acestea. De asemenea, se așteaptă ca IA să îmbunătățească ineficiența în cadrul practicilor de lucru ale angajaților.

De asemenea, dezvoltarea de noi produse și servicii ar putea avea loc mult mai rapid.

Cu toate acestea, unul dintre principalele motive pentru acest parteneriat se datorează probabil faptului că Sainsbury’s s-a angajat într-o inițiativă foarte ambițioasă de reducere a costurilor, care va duce la o reducere de până la 1 miliard de lire sterline (1,17 miliarde de euro) în următorii trei ani. Se știe că inteligența artificială ajută în mod semnificativ întreprinderile să reducă costurile și să își eficientizeze procesele.

De asemenea, se așteaptă ca acest lucru să contribuie în mare măsură la atragerea și păstrarea clienților și a investitorilor, retailerul sperând ca creșterea profitului să ajungă la aproximativ 10% în acest an financiar.

Ce alte lanțuri de magazine alimentare folosesc inteligența artificială?

Recent, o serie de lanțuri de magazine alimentare au pus accent pe inteligența artificială, în special pentru a economisi costuri și a obține beneficii în materie de eficiență.

Printre acestea se numără lanțul american de magazine Sam’s Club, care a dezvăluit că va folosi inteligența artificială pentru a verifica chitanțele clienților înainte ca aceștia să părăsească magazinul. Un alt lanț de supermarketuri, Kroger, intenționează să o folosească pentru auto-checkout-uri, în timp ce supermarketurile Geissler ar putea începe să folosească cărucioare cu inteligență artificială în locul celor tradiționale.

Pepco avansează puternic în România. În Austria închide toate magazinele, cu sute de angajați afectați CITEȘTE ȘI Pepco avansează puternic în România. În Austria închide toate magazinele, cu sute de angajați afectați

Melissa Minkow, director de strategie în domeniul comerțului cu amănuntul la CI&T, o firmă de consultanță digitală, a declarat, conform Modern Retail: „Ne aflăm într-un mediu de muncă dificil, având în vedere peisajul economic. Este foarte important ca retailerii să optimizeze timpul angajaților lor, astfel încât aceștia să fie împliniți și să poată interacționa cu clienții în cele mai eficiente moduri.

„Există cu siguranță un potențial pentru coșuri mai mari din partea cumpărătorilor. Există, de asemenea, o reputație consolidată a mărcii, deoarece clienții pleacă mai mulțumiți de interacțiunile pe care le pot avea cu angajații magazinelor.”

viewscnt
Afla mai multe despre
supermarket
inteligența artificială
sainsbury’s