Unii consumatori comandă produse, le folosesc, apoi le returnează în termenul legal. Retailer: Trebuie să existe o delimitare mai clară între abuz și drepturile consumatorilor

Unii consumatori comandă produse, le folosesc, apoi le returnează în termenul legal. Retailer: Trebuie să existe o delimitare mai clară între abuz și drepturile consumatorilor
scris 14 mar 2017

Autoritățile ar trebui să facă o delimitare mai clară între drepturile consumatorilor care cumpără produse online și zona de abuz, în contextul în care unii consumatori returnează foarte multe produse fără nicio explicație și pot crea dificultăți retailerului, a declarat marți co-fondatorul retailerului online F64, Marian Alecsiu, în cadrul unui eveniment organizat de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO).

Potrivit legislației în vigoare, consumatorii care cumpără produse online pot returna produsul în termen de 14 zile, fără nicio explicație, chiar dacă produsul respectiv a fost folosit.

Mai mulți proprietari de magazine s-au plâns că unii consumatori, în special pe zona de aparate foto, comandă multe produse, le folosesc, apoi le returnează în termenul legal, scrie News.ro.

Trebuie să existe o delimitare clară pe această zonă, pentru ca firmele să nu aibă de suferit, consideră Alecsiu.

”Trebuie o delimitare clară între zona de abuz și drepturile consumatorilor. Am avut cazuri în care nu am știut cum să procedăm. A fost un caz în care au fost returnate 58 de produse din 60 de comenzi date”, a declarat Alecsiu.

STUDIU Optimism la cea mai înaltă cotă din ultimii ani: 1 din 3 angajatori din România intenționează să recruteze personal. Domeniile unde vor fi angajări CITEȘTE ȘI STUDIU Optimism la cea mai înaltă cotă din ultimii ani: 1 din 3 angajatori din România intenționează să recruteze personal. Domeniile unde vor fi angajări

Mai mulți retaileri s-au plâns că, din cauza faptului că nu pot revinde un produs folosit drept unul nou, înregistrează pierderi care trebuie acoperite ulterior ori prin reduceri de costuri, ori prin creșteri de prețuri, ceea ce afectează consumatorul de bună credință.

Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
armo
retail
f64
consumatori
produse returnate