Vânzările de cozonaci - în scădere cu 10% față de anul trecut

Vânzările de cozonaci - în scădere cu 10% față de anul trecut
scris 17 dec 2020

Vânzările de cozonaci vor înregistra o scădere cu circa 10% din cauza pandemiei, în perioada Sărbătorilor de Crăciun din acest an, comparativ cu 2019, însă acestea vor fi mult mai bune față de perioada Paștelui când au fost consemnate scăderi de 30%-40%.

"Noi anul trecut am avut o vânzare de circa 7,5 milioane de cozonaci. Anul acesta din cauza pandemiei și pentru că oamenii ies din casă mai puțin, mai rar, nu se întâlnesc cu prietenii, estimăm o vânzare mai mică cu circa 10%, ceea ce este îmbucurător față de vânzările din perioada Paștelui, când au fost scăderi de 30-40% și acest lucru a avut repercusiuni foarte importante asupra celor din panificație. Aceasta diferență a fost creată pentru că a crescut bine exportul și am echilibrat un pic și consumul intern, adică în perioada sărbătorilor și pe toată perioada vacanței de vară românii au venit mai puțin în țară sau au rămas în statele în care lucrează și atunci a trebuit să ne ducem noi cu produsele acolo. A fost foarte bine pentru că am venit și în întâmpinarea lor și cât de cât ne-am echilibrat și noi activitatea de producție", a spus Aurel Popescu, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase - ROMPAN.

Miliardarul ceh Daniel Kretinsky, care a cumpărat Compari.ro și posturi de radio în România, are undă verde pentru preluarea Metro CITEȘTE ȘI Miliardarul ceh Daniel Kretinsky, care a cumpărat Compari.ro și posturi de radio în România, are undă verde pentru preluarea Metro

În ceea ce privește creșterea prețului la cozonaci, șeful Rompan a menționat că majorările nu sunt semnificative, undeva până în 10%, dar nu pe medie ci doar în unele unități, scrie Agerpres.

"Creșterile de preț nu sunt semnificative, nu sunt în cuantum foarte mare, dar bineînțeles nu poți să lucrezi în pierdere și atunci după contabilizarea tuturor cheltuielilor trebuie să faci ceva, să mărești prețul. Pe total, creșterile de preț au fost destul de mici, până în 10%, și nu vorbesc ca medie, ci în unele locuri sunt unități care înregistrează cheltuieli mai mari cu materia primă respectiv cu făina, care a crescut cu 35% față de 1 iulie anul acesta. Este o creștere semnificativă. Dacă adăugăm și toate cheltuielile pentru combaterea Covid, dar și alte cheltuieli, cu uleiul, cu toate materiile prime, care toate au crescut...", a subliniat Aurel Popescu.

viewscnt
Afla mai multe despre
cozonaci
craciun
aurel popescu