Vânzările Jumbo scad în România. Retailerul nu renunță însă la extindere și pregătește 2 noi hipermarketuri

Vânzările Jumbo scad în România. Retailerul nu renunță însă la extindere și pregătește 2 noi hipermarketuri
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 11 mar 2022

Vânzările Jumbo în România au scăzut cu o cincime în primele două luni ale anului, pe fondul restricțiilor de acces în magazine, piața locală subperformând evoluției la nivel de grup. În pofida declinului, retailerul grec de jucării își menține planurile de investiții, două noi hipermarketuri urmând să fie deschise în România până la finele anului, relevă date analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Cum a anunțat Profit.ro, Jumbo vrea să își extindă rețeaua locală cu două noi magazine, în Iași și Sibiu, și să ajungă, astfel, la 17 hipermarketuri în România.

Jumbo a raportat o creștere de 4,5% a vânzărilor consolidate după primele două luni ale anului, susținută de rezultate solide în Grecia (+16%), principala piață de desfacere și Cipru (+52%).

Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis! CITEȘTE ȘI Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis!

În România și Bulgaria, vânzările au scăzut cu 20% și, respectiv 32% comparativ cu perioada similară din 2021.

Pentru primul trimestru, Jumbo estimează o creștere de 15% a vânzărilor consolidate, inclusiv în contextul în care România și Bulgaria au anunțat ridicarea restricțiilor impuse în pandemie.

Grupul elen avertizează însă că 2022 va fi un an dificil pentru retaileri, “din cauza implicațiilor directe și indirecte ale pandemiei și a incertitudinii create de evoluțiile geopolitice din Europa”.

7 zile, 7 nopți și 7 experiențe de trăit în Malta, Insula Mierii CITEȘTE ȘI 7 zile, 7 nopți și 7 experiențe de trăit în Malta, Insula Mierii

În pofida restricțiilor din pandemie, Jumbo a raportat vânzări consolidate de 832 milioane de euro anul trecut, în creștere cu 19,9% comparativ cu 2020. Profitul operațional a crescut cu 46%, până la 305 milioane de euro, depășind câștigul consemnat în 2019.

Vânzările Jumbo în România au crescut cu 7% în 2021, după un avans de aproape 13% în 2020, când au trecut de 170 milioane de euro

Jumbo operează 81 de magazine fizice,  în Grecia (52), România (15), Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online.

Grupul este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru, un nou parteneriat fiind în curs de definitivare pentru lansarea, în acest an, a primului magazin sub brandul Jumbo în Israel.

viewscnt
Afla mai multe despre
jumbo romania
vanzari jumbo romania
magazine jumbo
jumbo iasi
jumbo sibiu