Rupert Murdoch a propus vânzarea Sky News către compania Disney

Rupert Murdoch a propus vânzarea Sky News către compania Disney
scris 3 apr 2018

Compania 21st Century Fox, fondată de Rupert Murdoch, a propus vânzarea Sky News către Disney, dacă acest lucru va ajuta la înlăturarea îngrijorărilor autorităților britanice cu privire la independența acestui post TV de televiziunea Fox.

Potrivit BBC, Fox vrea să cumpere 61 de procente din Sky pe care încă nu le deține. Însă, achiziția este împiedicată de probleme de reglementare, după ce Competition and Markets Authority (Autoritatea pentru Concurență și Piețe - CMA) a transmis că acordul în valoare de 11,7 miliarde de lire sterline nu este în interesul publicului.

Fox a promis, însă, că va asigura independența Sky News.

Mii de locuri de muncă sunt disponibile în sectorul serviciilor de afaceri. Lunar, 5.000 de poziții sunt deschise în industria de outsourcing CITEȘTE ȘI Mii de locuri de muncă sunt disponibile în sectorul serviciilor de afaceri. Lunar, 5.000 de poziții sunt deschise în industria de outsourcing

Instituțiile media ale familiei Murdoch sunt consumate de aproape o treime din populația Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, prin televiziune, radio, în mediul online, dar și în print.

Trustul familiei Murdoch controlează News Corporation, care publică ziare între care se numără The Sun și The Times.

Prin noua ofertă, televiziunea de știri va deveni o companie distinctă în cadrul Sky și va fi condusă de președintele Sky News, iar finanțarea pentru acest post va fi garantată timp de 15 ani.

Potrivit unui comunicat al companiei 21st Century Fox, președintele executiv al Sky, Rupert Murdoch, și fiul său, Lachlan, precum și directorul Chase Carey nu vor încerca să influențeze deciziile editoriale ale președintelui Sky News.

Compania 21st Century Fox a propus deja soluții la îngrijorările CMA, între care s-a numărat și înființarea unui consiliu independent pentru Sky News.

Totuși, critici ai acestei propuneri, între care se numără politicieni precum Ed Miliband, Vince Cable și Kenneth Clarke, au spus că președintele Sky News va fi numit de președintele 21st Century Fox și, astfel, ar putea fi influențat de familia Murdoch.

Fox a răspuns, marți, la afirmațiile acestor politicieni, spunând că acestea nu pot fi susținute de argumente.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
rupert murdoch
sky news
disney