Deficitul de personal calificat, o problemă pentru turismul din Deltă. Angajați din Filipine, India și Sri Lanka

Deficitul de personal calificat, o problemă pentru turismul din Deltă. Angajați din Filipine, India și Sri Lanka
Profit.ro
Profit.ro
scris 13 aug 2020

Aproximativ o treime din forța de muncă a unui resort din satul Crișan, Delta Dunării, provine din state non-europene, aceasta fiind una dintre soluțiile la care apelează unii agenți economici din turism, în contextul deficitului de personal specializat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Managerul resortului, Beniamin Crăciun, a declarat, că aproximativ 40 din cei 120 de angajați pe care-i are provin din Filipine, India și Sri Lanka, scrie Agerpres.

În absența turiștilor străini, numărul vizitatorilor palatului Versailles a scăzut dramatic CITEȘTE ȘI În absența turiștilor străini, numărul vizitatorilor palatului Versailles a scăzut dramatic

"Având în vedere problema lipsei forței de muncă cu care ne confruntăm în România, am ales să ne ajutăm de cei din străinătate. Ei vin bine pregătiți și ne este foarte ușor să lucrăm cu ei", a precizat managerul resortului din satul Crișan.

Unii agenți economici din turism spun că deficitul de personal este mai acut în zonele din mediul rural.

"Una dintre problemele extraordinar de mari este lipsa personalul. E o problemă generală, nu numai în turism, dar cred că turismul este cel mai afectat, mai ales în zonele acestea rurale", a afirmat administratorul unei pensiuni din satul Lunca, Radu Manolache.

Ca reacție la deficitul de personal specializat cu care se confruntă, Manolache a preferat să își pună în practică pasiunea și le gătește oaspeților preparatele din pește chiar în fața lor.

Alți administratori de pensiuni servesc la mese și spun că interacțiunea cu oaspeții îi ajută să-și îmbunătățească serviciile și să-și fidelizeze clienții.

Bucătarii și barcagiii sunt cei mai căutați în Deltă, iar în situații de criză, atunci când angajații demisionează, iar pensiunile sunt pline, agenții economici din turism se ajută și își împrumută personalul unii altora. 

viewscnt
Afla mai multe despre
delta dunarii
pensune
personal