Jumătate dintre românii participanți la un studiu își petrec vacanța în România în contextul Covid-19

Jumătate dintre românii participanți la un studiu își petrec vacanța în România în contextul Covid-19
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 iun 2020

50% dintre românii respondenți unui sondaj spun că vor să își petreacă vacanța din următoarea perioadă în țară în contextul Covid-19. Printre destinațiile preferate de români se numără Brașov, Constanța și Cluj-Napoca.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În același timp,  35% dintre respondenți încă nu și-au planificat zilele libere de anul acesta și doar 15% doresc să își petreacă concediul în străinătate. 7% nu vor avea concediu sau îl vor petrece acasă. 

 52% dintre românii inclusși în sondaj și care preferă să călătorească de obicei în România au educație ridicată, iar 48% au educație medie. Potrivit cercetării de piață, 53% dintre românii care călătoresc mai des în țară decât în străinătate înregistrează mai puțin de 4.000 de lei venituri medii/gospodărie. 33% dintre aceștia sunt angajați, 29% sunt experți/specializați în anumite domenii, iar 29% nu lucrează în prezent (șomaj sau concediu post-natal).

FOTO Plaja din Mamaia, luată cu asalt de turiști și constănțeni. Hotelierii se așteptau la o avalanșă de rezervări, dar nu a fost așa CITEȘTE ȘI FOTO Plaja din Mamaia, luată cu asalt de turiști și constănțeni. Hotelierii se așteptau la o avalanșă de rezervări, dar nu a fost așa

“Vrem să aflăm dacă România este pregătită să facă față unei cereri atât de mari și dacă infrastructura poate suporta, în condiții normale, o astfel de încărcare. Din păcate, autoritățile publice, din guvern și primării, refuză să participe la evenimente dedicate industriei turismului local pentru a fi aproape de antreprenori. Așa cum mediul privat din industria ospitalității organizează în această perioadă conferințe online cu sute de antreprenori și manageri, și reprezentanții autorităților publice trebuie să preia exemplul din mediul de business și să promoveze România românilor: digital și prin intermediul evenimentelor. Funcționari publici, secretari de stat și primari, intrați în comunități online și creșteți brandul României!”, spun reprezentanții Hospitality Culture Institute, care au realizat studiul.
 
Dintre românii care preferă vacanțele în destinațiile din țară, 33% merg într-un city-break de două ori pe an, iar 30% merg o dată la fiecare 2-3 luni. De asemenea, 40% dintre turiștii români intervievați acum alocă pentru vacanță într-o destinație locală între 501 și 1.000 lei/persoană pentru un city break, iar 34% bugetează mai puțin de 500 de lei/persoană pentru un city break .
 
În ceea ce privește mijlocul de transport preferat pentru o vacanță în România, 64% dintre românii chestionați merg cu mașină personală, iar 13% cu trenul. 31% dintre turiștii locali care călătoresc în România preferă să se cazeze într-o locație informală (la gazdă), iar 45% aleg să plătească doar pentru cazare.

viewscnt
Afla mai multe despre
vacanta
turism
romania
covid-19