Ministerul Turismului vrea să înființeze Organizația de Management al Destinației pentru promovarea destinațiilor locale

Ministerul Turismului vrea să înființeze Organizația de Management al Destinației pentru promovarea destinațiilor locale
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 iul 2017

Ministerul Turismului a elaborat un proiect de Ordonanță de Guvern prin care vrea să înființeze Organizația de Management al Destinației (OMD), pentru promovarea destinațiilor României, argumentând că implementarea acestui concept va permite dezvoltarea turismului, cu implicații directe în creșterea circulației turistice, a volumului de încasări din turism atât la nivel local, cât și la nivel național.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Din OMD vor face parte reprezentanți ai statului, dar și ai unităților private de cazare și alimentație publică, care vor decide împreună în cadrul organizației cum se vor cheltui banii pentru promovarea unei anumite destinații.

Până în prezent, această decizie era luată la nivelul primăriei sau al consiliului județean, întrucât destinația sumelor strânse la nivelul unei primării sau consiliu județean din taxa de promovare este decisă de consilieri.

"Prin înființarea Organizației de Management al Destinației (OMD) se urmărește coalizarea organizațiilor și a factorilor interesați pentru dezvoltarea, valorificarea potențialului turistic și coordonarea destinației turistice", arată un proiect de Ordonanță publicat în dezbatere de Ministerul Turismului.

Organizația de Management al Destinației (OMD) va fi o entitate cu personalitate juridică, care va include reprezentanți ai autorității publice locale din componența destinației, reprezentanți ai organizațiilor/federațiilor patronale din turism, sau reprezentanți ai mediului privat din turism în baza unui parteneriat, "care asigură realizarea politicii de marketing și gestionarea coordonată a componentelor destinației în scopul dezvoltării și valorificării potențialului turistic al destinației".

LISTA investițiilor pregătite în turism. Date minister: 2016 - maximul istoric din perioada postdecembristă ca număr de turiști CITEȘTE ȘI LISTA investițiilor pregătite în turism. Date minister: 2016 - maximul istoric din perioada postdecembristă ca număr de turiști

O destinație turistică poate fi o unitate administrativ teritorială (județ, municipiu, oraș, comună) sau parte a unei unități administrativ teritoriale, în funcție de amplasamentul resurselor naturale și antropice, precizează autorii documentului.

"Organizația de Management al Destinației va avea ca principală atribuție managementul și marketingul regiunii/localității ca destinație integrată de călătorie", se precizează în document.

Autorii proiectului de act normativ spun că, în ultima perioadă, industria turismului a suferit schimbări profunde din cauza noilor circumstanțe ale economiei globale, schimbări ale obiceiurilor consumatorilor, creșterea numărului de companii low cost, dezvoltări ale tehnologiilor etc., ceea ce a pus sub semnul întrebării modelele tradiționale de organizare turistică.

"De aceea, destinațiile turistice trebuie să treacă de la etapa în care promovarea era unica activitate utilizată în marketing și să înceapă să realizeze activități de planificare strategică de dezvoltare durabilă a turismului", se arată în nota de fundamentare.

În România trebuie să se stabilească un sistem de management integrat al destinației, care să asigure durabilitate, să aibă rol integrator, să asigure viziunea de dezvoltare la nivelul unei unități adiministrativ teritoriale, a regiunii sau a țării ca destinație, jucând și rol de coordonator și de suport în dezvoltarea destinațiilor competitive, se subliniază în proiect.

Ministerul Turismului va asigura realizarea unui sistem de analize, anchete date și indicatori ai evoluției circulației turiștilor, la nivel național și la nivel de destinații turistice (de către OMD-uri) și comunicarea publică a acestora.

SUA interzic turiștilor americani să mai viziteze regimul nord-coreean - agenții de turism CITEȘTE ȘI SUA interzic turiștilor americani să mai viziteze regimul nord-coreean - agenții de turism

Prin proiectul de Ordonanță a Guvernului se propune totodată definirea noțiunilor de centru național sau local de informare și promovare turistică, destinație turistică organizație de management al destinației, complex hotelier și se propune crearea temeiului legal pentru elaborarea de către Ministerul Turismului a procedurii de înființare, funcționare, acreditare și reacreditare a organizațiilor de management al destinației care se va aproba prin hotărâre de Guvern

Proiectul dorește și definirea funcției de atașat de turism prin stabilirea în mod concret a competențelor, rangului de reprezentativitate externă și modalității de recrutare în vederea reprezentării intereselor României și sector economic al turismului la nivel internațional.

"În cadrul proiectului de act normativ s-a avut în vedere clarificarea statutului atașatului de turism atât din punct de vedere tehnic cât și funcțional având în vedere faptul că la nivelul reprezentării externe, având în vedere faptul că reprezentanțele de promovare turistică cu sediul în străinătate, desființate prin Hotărârea Guvernului nr. 292/2017 au întâmpinat aspecte interpretabile la nivel de reprezentativitate", subliniază documentul.

viewscnt
Afla mai multe despre
turism
ministerul turismului
omd