Pentru industria ospitalității, provocările au început cu schimbările de perspective, de gândire, de abordare și necesitatea de adaptare și reinventare, spune Roxana Vișan, care la vârsta de 34 de ani este General Manager Moxy by Marriott Old Town. Comportamentul clientului s-a schimbat, iar hotelierii au fost nevoiți să se adapteze și să vină cu servicii și facilității care să corespundă noilor cerințe.
“Cu toate acestea, încă mai avem de îmbunătățit capitole precum comunicarea proactivă și nu reactivă, marketingul strategic, transparența și colaborarea”, spune managerul într-o discuție cu Profit.ro.
Industria hotelieră s-a confruntat cu consecințele pandemiei și reluarea treptată a călătoriilor, deficitul de personal, acutizat de lipsa profesioniștilor și reconversia profesională a acestora.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
“Anul 2022 a venit cu instabilitate la granițe și cu consecințele războiului la nivel european. Vorbim de creșteri ale costurilor, creșterea inflației, criza energiei și a gazelor. Toate pe un fond deja sensibil în urma pandemiei. Pentru 2023 se vorbește de o criză economică.
Sunt multe încercări ce au afectat industria ospitalității. Cu toate acestea, putem observa creșterea cererii pentru anul 2023. Urmărim cu atenție aceste evoluții, iar între timp noi trebuie să ne asigurăm că avem soluții și putem livra constant serviciile la același nivel de calitate, pentru ca activitatea turistică să poată continua”, afirmă Roxana Vișan.
Deși impactul scumpirilor la energie și gaze a fost unul major pentru industria ospitalității, Moxy Bucharest Old Town nu și-a redus activitatea în 2022, însă a implementat diverse soluții pentru a compensa costurile.
“Impactul a fost mare, industria ospitalității a resimțit aceste creșteri. La Moxy, principala politică adoptată a fost ceea în care am monitorizat și analizat consumurile. Ulterior, am corelat aceste informații cu optimizarea sistemelor tehnice ale hotelului. Soluțiile tehnice implementate de automatizare au ajutat la eficientizarea consumului și a costurilor.
Acest lucru a fost posibil printr-o cunoaștere aprofundată a tendințelor de consum ale oaspeților, analiza factorilor interni operaționali greu cuantificabili, dar și a factorilor externi ce pot crește artificial consumurile de energie și gaze naturale”, precizează Roxana Vișan, adăugând că printre factorii interni ce au fost luați în considerare la Moxy, a fost implementarea automatizării sistemului de climatizare din camere, pentru a eficientiza și minimiza consumul de energie în perioada de timp între momentul de check-out și momentul în care echipa de housekeeping accesează camera pentru curățenie.
“Ca factori externi am analizat impactul temperaturilor exterioare asupra procesului de încălzire a apei. Toate aceste măsuri de eficientizare au fost luate încă din 2022 prin implementarea soluțiilor tehnologice de automatizare a încălzirii apei în funcție de temperaturile exterioare și gradul de ocupare al hotelului, de închidere automată a climatizării din camere în momentul check-out-ului, de setare a unei temperaturi medii automate, confortabile la intrarea în cameră pentru oaspeți, în așa fel încât să nu se producă consum suplimentar de caldură atunci când oaspetele încearcă să aducă temperatura din cameră la una confortabilă pentru el”, completează aceasta.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV GALERIE FOTO Ovidiu Budeanu a semnat un acord cu Accor pentru deschiderea unui hotel Mercure. Investitorul român intră pe piața hotelierăPer total, 2022 a fost un an bun atât pentru Moxy, cât și pentru alte hoteluri. A fost un an “surpriză”, după cei doi ani de pandemie care au paralizat industria ospitalității la nivel global.
“Anul trecut s-a încheiat cu un grad de ocupare de peste 80%, având peste 55.000 de oaspeți cu o pondere de 60-65% străini și 30-35% români, iar rezultatele au fost peste cele așteptate și bugetate.
În 2023, se așteaptă o creștere a veniturilor cu 20%, prin combinația de creștere atât a gradului de ocupare, cât și al ADR (average daily rate), iar în ceea ce privește segmentul de F&B, se preconizează o creștere de aproximativ 20% comparativ cu 2022”, precizează Roxana Vișan.
Cele mai mari investiții realizate de Moxy în 2022 au vizat automatizarea echipamentelor tehnice pentru reducerea costurilor cu energia.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Violonistul Alexandru Tomescu a cumpărat celebra cabană Caraiman și are planuri de restaurare: Mă atrag obiectele vechi, cu istorie, pe care să le pot îngriji personal, să le salvez“În ceea ce privește panourile fotovoltaice, considerăm și această opțiune și se analizează posibilitățile pe care le avem ținând cont de spațiul restrâns și locația în Centrul Vechi. Încă din 2022 s-a abordat această opțiune. Sperăm la implementarea ei cât mai curând”, afirmă managerul.
Echipa Moxy are 30 de angajați, atât români, cât și străini.