Autoritatea pentru concurență din Polonia acuză Amazon EU de practici înșelătoare

Autoritatea pentru concurență din Polonia acuză Amazon EU de practici înșelătoare
Profit.ro
Profit.ro
scris 2 feb 2023

Autoritatea pentru concurență din Polonia acuză divizia europeană a gigantului de comerț electronic Amazon de practici de vânzare și livrare înșelătoare, a anunțat Oficiul pentru Concurență și Protecția Consumatorului (UOKiK), citat de Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Biroul a spus că utilizatorii de pe site-ul Amazon polonez au fost induși în eroare cu privire la momentul încheierii unui contract de vânzare, disponibilitatea produsului, termenele de livrare și drepturile consumatorilor, acuzații care, dacă sunt dovedite, ar putea duce la o penalizare pentru Amazon UE de până la 10% din cifra de afaceri.

VIDEO IKEA începe recrutările în masă pentru viitorul magazin din România. Campanie de angajări, inclusiv din rândul refugiaților CITEȘTE ȘI VIDEO IKEA începe recrutările în masă pentru viitorul magazin din România. Campanie de angajări, inclusiv din rândul refugiaților

Șefa pentru comunicare corporativă a Amazon în Polonia, Aleksandra Zarychta-Kuzalska, a declarat pentru Reuters că Amazon respectă toate cerințele legale în Polonia și în alte țări în care își desfășoară activitatea.

”Vom continua să căutăm modalități de a îmbunătăți experiența clienților noștri și vom coopera cu UOKiK”, a adăugat ea.

Potrivit unei declarații publicate de UOKiK, Amazon EU a tratat comenzile primite prin intermediul site-ului Amazon.pl ca neobligatorii până în momentul în care compania a confirmat livrarea efectivă, lăsându-și opțiunea de a le anula.

Folosirea expresiilor precum ”cumpărați acum” și ”procedați la finalizarea plății” poate sugera că clienții fac o achiziție și că tranzacția are loc imediat după efectuarea plății, a spus UOKiK.

”În cazul în care consumatorii ar ști că plasarea unei comenzi nu este o achiziție și că disponibilitatea produselor și timpii de livrare sunt doar estimări, s-ar putea să nu folosească serviciile acestei companii”, a spus șeful UOKiK, Tomasz Chrostny.

Biroul a remarcat că acești termeni au fost descriși pe site-ul Amazon.pl, dar lizibilitatea și plasarea lor au făcut dificilă citirea acestora de către consumatori.

UOKiK a spus că termenii de garanție a livrării cu opțiunea de a primi o rambursare în caz de întârziere nu sunt ușor accesibili consumatorilor. Instituția a adăugat că a lansat o anchetă cu privire la practicile Amazon în septembrie 2021, în urma plângerilor consumatorilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
polonia