Acțiunile Kering au scăzut cu peste 9%, după un avertisment privind declinul vânzărilor Gucci

Acțiunile Kering au scăzut cu peste 9%, după un avertisment privind declinul vânzărilor Gucci
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 apr 2024

Acțiunile grupului francez de lux Kering au scăzut cu peste 9% după ce compania a avertizat că se așteaptă la o scădere puternică a profiturilor în primul semestru, ca urmare a cererii mai mici pentru marca sa Gucci, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Grupul a declarat marți că anticipează o scădere de 40% - 45% a veniturilor operaționale în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2023, deoarece are dificultăți să-și păstreze cota pe piața de lux din ce în ce mai exigentă, scrie News.ro.

Dividende record la OMV Petrom CITEȘTE ȘI Dividende record la OMV Petrom

Acțiunile și-au redus ușor pierderile, la un declin de 7,8%.

Președintele și CEO-ul Kering, François-Henri Pinault, a declarat marți că avertismentul vine după ce performanța companiei ”s-a înrăutățit considerabil” în primul trimestru.

”Deși anticipasem un început de an provocator, condițiile de piață lentă, în special în China, și repoziționarea strategică a anumitor case, începând cu Gucci, au exacerbat presiunile de scădere asupra liniei noastre de top”, a spus Pinault într-un comunicat.

”Având în vedere această scădere a veniturilor, împreună cu hotărârea noastră fermă de a continua să investim selectiv în atractivitatea pe termen lung și caracterul distinctiv al mărcilor noastre, ne așteptăm acum să oferim un profit operațional mult mai mic în prima jumătate a acestui an”, potrivit companiei.

Vânzările grupului au scăzut la 4,5 miliarde de euro în primul trimestru, un declin de 10% la o bază comparabilă.

Compania cu sediul la Paris a semnalat scăderea anticipată într-un avertisment rar de profit de luna trecută, menționând că deficitul ar fi cauzat de scăderea vânzărilor Gucci, în special în Asia.

Declinul Gucci

Vânzările Gucci din primul trimestru au scăzut cu 18% pe o bază comparabilă, ușor sub declinul de 20% care fusese proiectată anterior.

Reducerea diferențiază casa de modă de alte linii de lux ale LVMH și Hermes, care au rămas rezistente în fața factorilor contrari.

Gucci a fost cândva un brand iubit al grupului Kering, oferind rezultate puternice în 2021, care au fost determinate de un boom timpuriu din epoca pandemiei de Covid-19.

Transilvania Broker acordă un dividend cu randament de aproape 5% CITEȘTE ȘI Transilvania Broker acordă un dividend cu randament de aproape 5%

Brandul de modă a avutv dificultăți de atunci să-și păstreze cota de piață, deoarece chiar și consumatorii înstăriți au strâns cureaua pe fondul inflației mai mari și s-au îndreptat către mărci ”de lux mai discrete”.

Kering a raportat o scădere cu 6% a veniturilor din trimestrul patru din 2023, vânzările coborând și la toate celelalte mărci importante, inclusiv Yves Saint Laurent.

Vânzările Gucci au scăzut cu 4% pe o bază comparabilă.

viewscnt
Afla mai multe despre
kering
gucci