Navya Technologies, un producător francez de mini-autobuze autonome, testează vehiculele în centrul de afaceri aglomerat al Parisului, unde circulă printre bancheri și directori de companii, înainte de a livra primele 150 de unități în Sttatele Unite, până la sfârșitul anului 2018, transmite Bloomberg.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Susținută de un antreprenor în domeniul roboticii și al jocurilor video și de producătorul de componente auto Baleo, Navya participă la o investiție de 1 milion de dolari într-o fabrică din Saline, Michigan, pentru asamblarea de vehicule electrice destinate pieței americane, arată news.ro.
Actuala fabrică a Navya, din Lyon, Franța, a efectuat curse demonstrative cu 50 de navete în locuri ca Aeroportul londonez Heathrow și cartierul de afaceri francez La Defense, unde =și au birourile companii precum Societe Generale, Axa și Allianz.
”Întreaga lume se poziționează pe piață, producătorii de componente auto, primăriile, guvernele, dar nimeni nu are o viziune clară despre cum va arăta conducerea autonomă. Desigur că vom concura direct cu Uber, Mercedes și alții, dar vom fi mai rapizi”, a afirmat într-un interviu directorul general al Navya, Christophe Sapet.
Startup-ul se alătură unei serii de companii care explorează conducerea autonomă, de la Google la HERE și producătorii auto tradiționali.
Numeroase vehicule includ funcții de asistență a șoferului pe autostrăzi sau pentru parcare, dar conducerea autonomă integrală este un obiectiv pe termen lung.
Navya anticipează că va vinde circa 450 de mini-autobuze autonome până la sfârșitul anului viitor, o treime în SUA, unde a livrat deja câteva pentru transportul în campusul Universității Michigan.
CITEȘTE ȘI FOTO Dezvoltatorul imobiliar care a proiectat "Luxul Italian, în inima Bucureștiului" a intrat în insolvențăÎntre posibilii clienți se numără orașele, universitățile și companiile care vor să transporte personal.
Actualul model de vehicul, numit Arma, are o capacitate de 15 pasageri și o viteză maximă de 16 mile pe oră. Computerul acestuia folosește un mix de semnale de geolocalizare, senzori, camere și radare pentru a scana și interpreta mediul înconjurător.
Miniautobuzul circulă de fapt cu circa 3 mile pe oră, la fel ca un pieton, dar atrage pasagerii care fie vor să evite ploaia, fie au bagaje, fie sunt doar curioși. Robotul, monitorizat de la ditanță de o echipă de ingineri, învață noi competențe pe parcurs.