Navya Technologies, un producător francez de mini-autobuze autonome, testează vehiculele în centrul de afaceri aglomerat al Parisului, unde circulă printre bancheri și directori de companii, înainte de a livra primele 150 de unități în Sttatele Unite, până la sfârșitul anului 2018, transmite Bloomberg.
Susținută de un antreprenor în domeniul roboticii și al jocurilor video și de producătorul de componente auto Baleo, Navya participă la o investiție de 1 milion de dolari într-o fabrică din Saline, Michigan, pentru asamblarea de vehicule electrice destinate pieței americane, arată news.ro.
Actuala fabrică a Navya, din Lyon, Franța, a efectuat curse demonstrative cu 50 de navete în locuri ca Aeroportul londonez Heathrow și cartierul de afaceri francez La Defense, unde =și au birourile companii precum Societe Generale, Axa și Allianz.

”Întreaga lume se poziționează pe piață, producătorii de componente auto, primăriile, guvernele, dar nimeni nu are o viziune clară despre cum va arăta conducerea autonomă. Desigur că vom concura direct cu Uber, Mercedes și alții, dar vom fi mai rapizi”, a afirmat într-un interviu directorul general al Navya, Christophe Sapet.
Startup-ul se alătură unei serii de companii care explorează conducerea autonomă, de la Google la HERE și producătorii auto tradiționali.
Numeroase vehicule includ funcții de asistență a șoferului pe autostrăzi sau pentru parcare, dar conducerea autonomă integrală este un obiectiv pe termen lung.
Navya anticipează că va vinde circa 450 de mini-autobuze autonome până la sfârșitul anului viitor, o treime în SUA, unde a livrat deja câteva pentru transportul în campusul Universității Michigan.

Între posibilii clienți se numără orașele, universitățile și companiile care vor să transporte personal.
Actualul model de vehicul, numit Arma, are o capacitate de 15 pasageri și o viteză maximă de 16 mile pe oră. Computerul acestuia folosește un mix de semnale de geolocalizare, senzori, camere și radare pentru a scana și interpreta mediul înconjurător.
Miniautobuzul circulă de fapt cu circa 3 mile pe oră, la fel ca un pieton, dar atrage pasagerii care fie vor să evite ploaia, fie au bagaje, fie sunt doar curioși. Robotul, monitorizat de la ditanță de o echipă de ingineri, învață noi competențe pe parcurs.