Brandurile de lux se confruntă cu provocarea de a înțelege generația Z

Casele de modă consacrate, precum Louis Vuitton sau Gucci, descoperă că generația Z – născută între 1998 și 2012 – are gusturi și comportamente greu de încadrat în tiparele tradiționale ale industriei.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider

Deși reprezenta doar 4% din cheltuielile globale pe lux înainte de pandemie, această cohortă va ajunge la 25% până în 2030, potrivit Boston Consulting Group, devenind noul teren de luptă pentru marii jucători din industria luxului, potrivit agenției Reuters, citată de News.ro.

Tinerii cumpărători mixează piese de la branduri consacrate cu etichete mai noi și accesibile, influențați de social media și de trendurile care apar simultan la Shanghai, Los Angeles sau Londra. Spre deosebire de generațiile anterioare, Gen Z are la dispoziție o ofertă mai variată și nu se raportează la lux prin loialitatea clasică față de un brand, ci prin autenticitate, sustenabilitate și relevanță culturală.

Companiile americane au promis investiții de 150 miliarde de lire sterline în Marea Britanie CITEȘTE ȘI Companiile americane au promis investiții de 150 miliarde de lire sterline în Marea Britanie

Companii precum Coach și Ralph Lauren au câștigat teren prin colaborări cu influenceri, produse mai accesibile și o comunicare axată pe sustenabilitate, ceea ce a dus la creșteri de venituri între 7% și 10% în ultimul an.

În schimb, Gucci a înregistrat o scădere de 25% a vânzărilor în trimestrul doi din 2025 și o prăbușire a vizibilității pe rețelele sociale, ceea ce a dus la schimbarea CEO-ului.

În topul preferințelor generației Z se află acum Miu Miu și Loewe, cu produse mai accesibile, precum charm-urile de piele, care permit intrarea treptată în universul unui brand.

Vânzările Miu Miu au crescut cu 49% în prima jumătate a anului. Totodată, noi branduri asiatice, precum Uma Wang și Shushu/Tong, atrag clienții tineri prin digitalizare și prin integrarea identității culturale chineze.

Sondaj Rockefeller: Românii susțin cooperarea globală și sunt dispuși la compromisuri naționale, dar spun că e adesea ineficientă CITEȘTE ȘI Sondaj Rockefeller: Românii susțin cooperarea globală și sunt dispuși la compromisuri naționale, dar spun că e adesea ineficientă

Analiștii spun că industria intră într-o etapă de polarizare: marile nume se împart între ”câștigători și perdanți”.

”Nu poți lua de-a gata longevitatea unui brand – ea depinde de relevanță, actualitate și capacitatea de reinventare constantă”, a avertizat CEO-ul Chanel, Leena Nair.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0719 +0.0024+0.05 %
1 USD4.3138 +0.0318+0.74 %
1 GBP5.8251 -0.0190-0.33 %
1 CHF5.4257 -0.0090-0.17 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite