Burcea, despre legătura dintre hotelierii de pe litoral și agenții: Încă mai regăsim vechea mentalitate "să zici mersi că îți dau locuri"

Burcea, despre legătura dintre hotelierii de pe litoral și agenții: Încă mai regăsim vechea mentalitate "să zici mersi că îți dau locuri"
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 11 apr 2017

Calitatea profesională a directorilor și proprietarilor de hoteluri de pe litoral s-a îmbunătățit în ultimele două decenii, deși încă se mai regăsesc rămășițe din vechea mentalitate a acestora în raport cu agențiile de turism, cărora li se spunea "să zici mersi că îți dau locuri", spune Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45 și președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

Litoralul românesc, absent mulți ani din cataloagele unor importante agenții de turism din România, a devenit în ultima vreme un produs competitiv, crede Burcea, cu toate că mentalitatea veche a unor hotelieri încă mai persisită. Când a înființat agenția, în 1990, Burcea a început, ca toată lumea, cu turismul intern, însă s-a reorientat rapid din cauza mentalității păguboase și a atitudinii retrograde a administratorilor de hoteluri din acea vreme. "Ei ne făceau nouă un favor pentru că ne dădeau litoralul spre vânzare, atitudine pe care nu am agreat-o, mai ales că puteam să facem comparație cu turismul extern, unde eram bine tratați și apreciați dacă trimiteam oameni", își amintește șeful Paralela 45.

Urmărește-ne și pe Google News

În alte destinații de litoral, cum ar fi Antalya sau cele din Grecia, turoperatorii erau rugați să facă infotripuri cu agenții în cele mai bune condiții. În România, în schimb, niciun hotel nu oferea o cameră dacă venea un grup de ziariști sau agenți străini. "Nu aș spune că astăzi s-a schimbat prea mult mentalitatea...", afirmă Burcea.

Evenimente
24 octombrie - IMM-urile, oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Deși întotdeauna a vândut vacanțe pe litoralul românesc, dar fără să insiste pe acest subiect, abia din 2005 Paralela 45 a început să contracteze mai multe locuri și a creat o echipă de turism intern în București și o alta specială pentru litoral, la Neptun, unde a deschis și o agenție și, ulterior, o alta în Mamaia. "Am început să facem cu seriozitate această activitate, ajungând în 2016 la aproape 2 milioane de euro vânzări pe litoral", a mai spus șeful agenției.

Burcea, Paralela 45: După falimentele unor agenții, turiștii țin cont de brandul firmelor de la care cumpără vacanțe mai mult decât de preț CITEȘTE ȘI Burcea, Paralela 45: După falimentele unor agenții, turiștii țin cont de brandul firmelor de la care cumpără vacanțe mai mult decât de preț

Turismul intern acoperă în jur de 8% din cifra totală de afaceri a Paralela 45, iar litoralul este mai mult de jumătate din turismul intern. În ultimii zece ani, crede Burcea, s-a îmbunătățit calitatea hotelurilor, a plajelor, iar faptul că există autostradă până la mare a făcut ca cererea să crească.

Din păcate, adaugă el, celelalte forme de turism intern nu sunt foarte dezvoltate: balneo este în creștere, dar sunt încă puține hoteluri. Muntele se vinde,dar nu foarte bine, pentru că nu este prea mult timp zăpadă iarna și agrementul este insuficient. În aceste condiții, cel mai competitiv produs intern rămâne litoralul, unde în ultimii doi, pe fondul problemelor de securitate din lume, ajung tot mai mulți români. "La Mamaia Nord avem cluburi și restaurante cum nu prea se găsesc în lume. În comparație cu Mykonos, Mamaia iese câștigătoare", crede Burcea.

El arată că în 2016, un an foarte bun pe litoral, creșterile nu au depășit 11%, pentru că, în mod tradițional, lunile iulie si august sunt pline și rămâne, în consedință, loc de creșter doar în lunile iunie, mai și septembrie. "Eu am propus programul <<Prima piscină>>, prin care să se construiască piscine acoperite, dar diverși <<corifei>>, proprietari de hoteluri, au rejectat ideea pentru că nu era a lorl Deci trebuie găsite idei de creștere în aceste luni. Noroc cu Mohammed Murad, care a preluat complexul Amfiteatru-Panoramic-Belvedere și, cu siguranță, va ridica întreaga zonă a Olimpului", a mai spus șeful Paralela 45.

Cu toate acestea, crede el, nu există o strategie coerentă pentru produsul turistic România.

viewscnt
Afla mai multe despre
burcea
paralela 45
litoral
romania
turism intern