Hotelierii din Poiana Brașov pun condiții pentru organizarea unei a doua ediții Massif. În perioada festivalului, gradul de ocupare a fost de 35%, iar încasările restaurantelor au fost de aproximativ un sfert din media unui weekend de februarie

Hotelierii din Poiana Brașov pun condiții pentru organizarea unei a doua ediții Massif. În perioada festivalului, gradul de ocupare a fost de 35%, iar încasările restaurantelor au fost de aproximativ un sfert din media unui weekend de februarie
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 mar 2023

Gradul de ocupare a hotelurilor din Poiana Brașov în perioada festivalului Massif, 3-5 martie, a fost de până la 35%, iar încasările restaurantelor au fost de aproximativ un sfert din media unui weekend de februarie, arată Organizația Patronală de Turism Poiana Brașov, care adaugă că este de acord cu organizarea pe viitor a acestui eveniment numai dacă factorii implicați țin cont de observațiile sale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

În urma unei analize efectuată de hotelierii din Poiana Brașov, a reieșit că gradul de ocupare a fost „unul neașteptat de mic, până în 35%, aici fiind incluși artiștii și stafful, încasările restaurantelor din incinta hotelurilor, cumulate cu cele individuale, au avut o medie de 24% față de un weekend de februarie, iar veniturile școlilor de schi – 25 % față de aceeași perioadă a anului anterior”, arată Agerpres.

FOTO Românii pot comanda celebrul Ford Bronco, cu motor V6, la un preț de limuzină de lux CITEȘTE ȘI FOTO Românii pot comanda celebrul Ford Bronco, cu motor V6, la un preț de limuzină de lux

Organizația Patronală de Turism Poiana Brașov consideră că evenimentul nu s-a adresat profilului de client obișnuit al stațiunii, menționând totodată că media de vârstă a participanților la festival a fost între 20 și 24 de ani.

Hotelierii din Poiană au remarcat, de asemenea, că evenimentul nu a adus niciun turist străin și consideră că este necesară promovarea mai agresivă la nivel internațional, cu atât mai mult cu cât, din această vară, au fost anunțate mai multe curse/destinații de pe noul aeroport din Brașov.

„Line-up ul a fost nepotrivit segmentului țintă al Destinației raportat la prețul biletului și zona de desfășurare. În aceeași măsură a fost anunțat extrem de târziu. Fără un număr mai mare de artiști de renume internațional, de talia lui Dimitri Vegas, considerăm că nu va fi atractiv nici pe viitor. Suntem conștienți de sumele care ar trebui investite în acest sens și la fel de spațiul limitativ în care s-a desfășurat prima ediție. Din acest motiv, poate fi luată în calcul și altă locație (Poiana Mică). Dacă se dorește organizarea unei ediții viitoare, considerăm că line-up ul trebuie anunțat cu cel puțin 6 luni înainte”, se arată în comunicatul semnat de președintele Organizației Patronale de Turism Poiana Brașov, Roxana Cojocea.

În urma unui sondaj făcut cu toți membrii Patronatului, organizarea în incinta festivalului a fost apreciată cu nota 7,6, se arată în comunicat.

De asemenea, conducerea organizației a anunțat că nu este de acord cu organizarea de evenimente gen Winter Village în Poiana Brașov, în contextul în care organizatorii Massif au anunțat, la rândul lor, că se gândesc și la alte evenimente în stațiunea brașoveană.

„Comunicarea a fost deficitară și făcută foarte din scurt. Informația care a ajuns la marele public a fost faptul că Poiana Brașov este închisă din cauza acestui festival și a numărului mare de participanți. Pentru a evita acest disconfort, au fost turiști care au renunțat să mai vină în acel weekend în Brașov”, a subliniat sursa citată.

Totodată, aceasta a punctat că, pe termen lung, organizarea festivalului Massif poate aduce beneficii de imagine și materiale investitorilor din Poiana Brașov în condițiile „unui parteneriat real” între organizatorul principal – Primăria Municipiului Brașov și agenții economici din stațiune.

„Patronatul nostru și-a exprimat, încă din vara trecută, disponibilitatea de a lucra împreună cu organizatorii pentru găsirea celor mai bune și avantajoase variante pentru ambele părți. Așteptările au fost atât de natură economică, financiară, cât și artistice, de promovare, comunicare, fiind un eveniment în premieră pentru Brașov. Că aceste așteptări s-au concretizat sau nu, nici nu mai este foarte important acum la final de eveniment. Important este să găsim variantele de lucru cele mai eficiente pentru anii care vor veni. Suntem conștienți că festivalul poate aduce și trebuie să aducă o plusvaloare comunității și așa este și normal. La fel cum el trebuie să fie /să devină profitabil pentru organizatori – ca orice business, de altfel”, a precizat Roxana Cojocea.

Conform sursei citate, sumele avansate de organizatorii festivalului pentru această ediție sunt exagerate și nu au la bază date concrete.

„Nu putem comenta valorile/sumele rămase în comunitate, sume avansate de către organizatori pentru această ediție, pentru că nu avem toate datele disponibile (și probabil că nici ei nu le au, sunt doar niște date estimate). Pe de altă parte, sumele (estimate) că ar fi fost cheltuite de participanții la festival ni se par ușor exagerate, dat fiind că majoritatea celor care au venit din alte localități probabil că au stat în Brașov sau împrejurimi, pentru că doar o mică parte s-a regăsit în unitățile hoteliere din Poiană. Exceptând cazările, mesele servite în afara campusului de festival și cheltuielile de transport local – celelalte venituri nu au rămas în comunitate, dat fiind că cei care le-au încasat au sedii sociale/plătesc taxe în alte zone/unități administrative (bilete, food court etc). Gradul de ocupare pe care l-au avut membrii Patronatului este sensibil diferit față de cel comunicat de organizatori. Și aici cifrele sunt destul de exacte”, a mai precizat președintele Organizației Patronale de Turism Poiana Brașov.

viewscnt
Afla mai multe despre
poiana brașov
massif