Ministerul Afacerilor Interne: Timpul de așteptare la ghișeu pentru eliberarea pașapoartelor a scăzut în 2019 față de 2018 și numărul de documente de călătorie eliberate a crescut

Ministerul Afacerilor Interne: Timpul de așteptare la ghișeu pentru eliberarea pașapoartelor a scăzut în 2019 față de 2018 și numărul de documente de călătorie eliberate a crescut
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 feb 2020

Timpul de așteptare la ghișeu pentru eliberarea pașapoartelor a scăzut în 2019 față de 2018 și numărul de documente de călătorie eliberate a crescut, anunță Ministerul Afacerilor Interne, care precizează că în 2019 au fost eliberate, la nivel național, 1.591.256 pașapoarte simple electronice, cu 16,3% mai multe deât în 2018.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

”În anul 2019 au fost eliberate, la nivel național, 1.591.256 pașapoarte simple electronice, față de 1.368.208 eliberate în aceeași perioadă a anul 2018, constatându-se o creștere cu 16,30%. Au fost transmise prin curier 123.700 pașapoarte simple electronice, față de 70.328 în aceeași perioadă a anului 2018, fiind înregistrată o creștere cu 75,98% la acest capitol. De asemenea, se constată o scădere de 34,70% a cererilor depuse pentru eliberarea pașapoartelor simple temporare în 2019, comparativ cu anul 2018”, afirmă MAI, citat de News.ro.

În ultimii ani, Ministerul Afacerilor Interne a implementat proceduri rapide și simplificate pentru eliberarea documentelor de călătorie, inclusiv în ceea ce privește programarea on-line, măsuri ce își dovedesc efiiența.

Pentru eliberarea pașaportului simplu electronic sau a celui temporar cetățenii pot depune cererea, în țară, la oricare serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple, iar în străinătate la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României, indiferent de locul în care au domiciliul sau reședința.

Populația poate scăpa de corvoada completării formularelor statistice obligatorii, în anumite situații CITEȘTE ȘI Populația poate scăpa de corvoada completării formularelor statistice obligatorii, în anumite situații

Pentru evitarea aglomerării la ghișee a fost dezvoltată și este operațională platforma de programare on-line (pentru cererile depuse în țară) www.epasapoarte.ro. Timpul de așteptare la ghișeu, în cazul în care faceți o astfel de programare, este zero.

Pentru cererile depuse în țară, termenul de eliberare a pașapoartelor simple electronice/temporare este de maximum 15 zile lucrătoare, iar timpul mediu este de 10 zile lucrătoare. Excepția o constituie cazul pașaportului simplu temporar când cererile se pot soluționa în cel mult 3 zile lucrătoare dacă se motivează urgența. Astfel, motivele invocate pot fi de natură medicală, familiale sau profesionale, ori  de altă natură conform legii.

Direcția Generală de Pașapoarte a dezvoltat aplicația on-line ”status pașaport”, prin care cetățenii pot urmări procesul de soluționare a cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic.

Cererile privind eliberarea pașapoartelor simple electronice pot fi depuse și la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate, iar ridicarea lor se poate face din țară, de la oricare serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple, în termen de 10 zile lucrătoare.

Crește sărăcia în rândul muncitorilor, copiilor și pensionarilor din Marea Britanie CITEȘTE ȘI Crește sărăcia în rândul muncitorilor, copiilor și pensionarilor din Marea Britanie

De asemenea, există posibilitatea ca pașaportul să fie ridicat de la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, în maxim 45 de zile lucrătoare în statele membre ale Uniunii Europene, respectiv 60 de zile în state terțe.

Taxa pentru eliberarea pașaportului simplu electronic este de 258 de lei pentru persoanele cu vârsta peste 12 ani, 234 de lei pentru persoanele cu vârsta sub 12 ani, iar pentru cel simplu temporar este de 96 de lei. Aceasta se poate achita, anterior depunerii cererii, prin următoarele modalități: prin internet banking, prin  virament bancar de la orice bancă unde aveți cont deschis, prin mandat poștal (se poate efectua la orice Oficiu Poștal), prin numerar sau, după caz, prin intermediul POS-urilor instalate la casieriile Trezoreriei Statului, la casieriile Instituțiilor Prefectului, în numerar la CEC Bank sau la automatele de plată instalate la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple al Municipiului București cu sediul în PLAZA ROMÂNIA, b-dul Timișoara, nr. 26, sector 6 sau la punctul de lucru din PARKLAKE SHOPPING CENTER, str. Liviu Rebreanu, nr. 4, sector 3.

Pașaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reședința titularului ori ale persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de către aceștia a cheltuielilor de expediție.

Pentru informații suplimentare privind eliberarea pașapoartelor poate fi accesată secțiunea “Întrebări frecvente” de pe site-ul www.pasapoarte.mai.gov.ro.

viewscnt
Afla mai multe despre
ministerul afacerilor interne
mai
pasaport
ghiseu