STUDIU Peste o treime din companiile românești nu au un departament de comunicare strategică

Circa 64% din companiile românești au un departament de comunicare strategică, în timp ce 34% nu au o astfel de unitate și 2% nu știu dacă au un astfel de departament, potrivit unui studiu realizat de agenția de comunicare McGuireWoods Romania, în parteneriat cu Sfera Business.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
STUDIU Peste o treime din companiile românești nu au un departament de comunicare strategică

Circa 64% din companiile românești au un departament de comunicare strategică, în timp ce 34% nu au o astfel de unitate și 2% nu știu dacă au un astfel de departament, potrivit unui studiu realizat de agenția de comunicare McGuireWoods Romania, în parteneriat cu Sfera Business.

Studiul relevă că mai puțin de jumătate (47%) din companii consideră că rolul comunicării strategice este legat de creșterea afacerilor, scrie News.ro

Aproape trei sferturi (73%) din firme doresc să externalizeze activitatea de comunicare strategică si afaceri publice pentru a beneficia de expertiza consultanților.

58% din companiile respondente spun că au o strategie de comunicare formală, iar 16% spun că au o astfel de strategie, dar nu este una formalizată.

La polul opus, 19% din companii susțin că plănuiesc să își definească o strategie de comunicare, dar 4% nu au și nici nu planifică definirea unei strategii în acest sens.

Nivelul veniturilor obținute determină nivelul de instituționalizare a funcțiilor de comunicare strategică, afaceri publice și guvernamentale.

Declinul demografic din România se agravează: în fiecare zi din 2016, populația țării s-a redus cu 247 de persoane CITEȘTE ȘI Declinul demografic din România se agravează: în fiecare zi din 2016, populația țării s-a redus cu 247 de persoane

”89% dintre companiile care au venituri de peste 100 milioane euro au un departament de comunicare strategică, spre deosebire de 33% dintre companiile cu venituri de până la 1 milion euro”, se arată în studiu.

Totodată, 73% dintre companii consideră că cel mai important rol al comunicării strategice este managementul reputației, adică notorietatea firmei. Relaționarea cu clienții este pe locul doi, la zece procente distanță (63%), iar pe locul trei, cu 57%, este promovarea firmei.

Numai 47% dintre respondenți consideră că rolul comunicării strategice este legat de creșterea afacerilor, 36% spun că rolul principal este obținerea de avantaje competiționale, iar 33% consideră că este gestionarea riscurilor.

Studiul are la bază un chestionar aplicat în perioada 24 februarie - 9 aprilie 2016. Analiza a presupus aplicarea, pentru 141 de respondenți - din care 26% executivi de top și 34% specialiști în marketing și comunicarev -  a unui chestionar online alcătuit din 24 de întrebări.

Companiile care au răspuns la chestionar sunt 38% firme românești, 50% firme străine și 12% companii cu capital mixt.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0634 +0.00020.00 %
1 USD4.2848 -0.0256-0.59 %
1 GBP5.8462 -0.0123-0.21 %
1 CHF5.4177 -0.00010.00 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite