ANAF prezintă cum trebuie să procedeze o persoană sau firmă care vrea să solicite mediere

ANAF prezintă cum trebuie să procedeze o persoană sau firmă care vrea să solicite mediere
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 9 iul 2019

Procedura de mediere, în cadrul căreia contribuabilul cu dificultăți financiare poate analiza împreună cu ANAF situația pentru a identifica cel mai bun mod de stingere a datoriilor pentru care a primit somație, a intrat recent în vigoare, după publicarea în Monitorul Oficial. ANAF a realizat un material informativ în care detaliază pașii de urmat și beneficiile medierii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Contribuabilul aflat în dificultate are posibilitatea de a notifica ANAF cu privire la intenția sa de a derula procedura de mediere, în termen de 15 zile de la primirea somației.

De la data la care debitorul notifică Fiscului intenția de mediere, se suspendă procedura de executare silită pentru obligațiile care fac obiectul somației.

În termen de maximum două zile de la primirea notificării privind intenția de mediere, ANAF înștiințează debitorul cu privire la organizarea întâlnirii în vederea realizării procedurii de mediere. Data organizării întâlnirii nu trebuie să depășească termenul de 10 zile de la primirea notificării intenției de mediere.

EXCLUSIV Codul Fiscal - din nou schimbat CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Codul Fiscal - din nou schimbat

În cazul în care debitorul este înrolat în Spațiul Privat Virtual, înștiințarea privind organizarea întâlnirii în vederea realizării procedurii de mediere se comunică prin această modalitate.

Procedura de mediere se organizează de către ANAF, prin asigurarea participării a doi reprezentanți, respectiv unul din cadrul compartimentului cu atribuții în evidența analitică pe plătitori, iar celălalt din cadrul compartimentului cu atribuții în executare silită. Ori de câte ori este necesar, la întâlnirea de mediere pot participa și șefii ierarhic superiori ai celor doi reprezentanți.

Procedura de mediere constă în clarificarea întinderii obligației fiscale înscrise în somație, precum și în analiza de către organul fiscal împreună cu debitorul a situației economice și financiare în scopul identificării unor soluții optime de stingere a obligațiilor fiscale, inclusiv posibilitatea de a beneficia de înlesnirile la plată.

EXCLUSIV Schimbare pregătită în Codul Fiscal. Taxarea inversă - extinsă și în domeniul livrării de gaze, la inițiativa OPCOM CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Schimbare pregătită în Codul Fiscal. Taxarea inversă - extinsă și în domeniul livrării de gaze, la inițiativa OPCOM

Rezultatul medierii, precum și soluțiile optime de stingere a obligațiilor fiscale se consemnează într-un proces-verbal. În situația în care în termen de 15 zile de la finalizarea medierii nu se stinge debitul sau nu se solicită înlesnirea la plată, organul fiscal continuă măsurile de executare silită.

Pe parcursul procedurii de mediere organul fiscal poate dispune măsuri asigurătorii.

Baza legală: Ordinul președintelui ANAF nr. 1757 din 28 iunie 2019 pentru aprobarea Procedurii de mediere, precum și a documentelor pe care debitorii le prezintă în vederea susținerii situației economice și financiare (Monitorul Oficial nr. 549 din 4 iulie 2019).

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
mediere
monitorul oficial