Calendar oficial - Marile companii vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF până la 30 septembrie 2020, IMM-urile au timp până la 31 ianuarie

Calendar oficial - Marile companii vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF până la 30 septembrie 2020, IMM-urile au timp până la 31 ianuarie
scris 10 iun 2020

Marile companii vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF în termen de trei luni începând cu 1 iulie (până la 30 septembrie 2020), în timp ce firmele mici și mijlocii vor finaliza procesul de conectare până la 31 ianuarie 2021, anunță Ministerul Finanțelor.

Până la 31 septembrie vor fi conectate la serverele ANAF circa 50.000 de terminale instalate de marile companii, iar la finalul lunii ianuarie se vor colecta datele în timp real de la un total de circa 550.000 de case de marcat.

Luna trecută, Profit.ro a anunțat că procesul de achiziție a sistemului informatic și conectare a caselor de marcat electronice fiscale la serverele ANAF va fi finalizat în trimestrul al patrulea al acestui an, perioada octombrie-decembrie. Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, inddicase atunci că un prim lot de case de marcat vor fi conectate la serverele ANAF în următoarele săptămâni.

Profit.ro a prezentat într-un articol la finalul anului trecut date despre Sistemului Informatic de Colectare, Stocare, Arhivare și Raportare date fiscale din aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic (SICSAR).

În cursul anului 2019, a fost constituit un grup de lucru care a elaborat caietul de sarcini pentru achiziționarea SICSAR. Sistemul informatic va fi instalat în centrele de date MFP, urmând să fie operat de către furnizorul soluției pe durata a 4 ani.

"De asemenea, a fost elaborat un plan de acțiune privind implementarea SICSAR, acesta putând fi aplicat doar după alocarea fondurilor necesare, estimate la 91,5 milioane lei, incluzând SICSAR și infrastructura fizică suport, absolut necesară pentru asigurarea sistemului. Finalizarea procesului de achiziție a SISCAR și conectarea aparatelor este planificată pentru trim. IV/2020", potrivit documentului citat.

În prezent, sunt instalate la firme 534.600 de case de marcat, alte aproape 29.000 au fost cumpărate de firme dar încă nu au fost instalate, iar în stoculrile furnizorilor se mai află 59.500 de aparate fiscale.

  • 612.874 înregistrate în sistemul informativ al ANAF,
  • 553.392 cu identificator fiscal atribuit,
  • 524.591 în funcțiune la contribuabili.

ANAF atrage atenția că vor fi continuate controalele

"În 2020, structura de specialitate din cadrul ANAF va continua efectuarea de controale inopinate pe linia dotării și utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale în zone și domenii cu risc ridicat de neconformare, contribuind la stimularea emiterii de bonuri fiscale", prevede documentul.

Pentru monitorizarea și controlul activităților în domeniul comerțului electronic, în 2019, ANAF, prin intermediul structurii de specialitate, a efectuat verificări la 172 contribuabili care desfășurau activitate în acest domeniu, fiind aplicate 35 sancțiuni contravenționale (amenzi) și efectuate confiscări, în valoare totală de 304.900 lei; au fost înaintate organelor de urmărire penală 6 acte de sesizare pentru prejudicii în valoare de 3,52 milioane lei.

EXCLUSIV Discuții Finanțe - FMI. România ar putea împrumuta cu dobândă 1,5%, fără condiții și cu rambursare în maximum 5 ani. FMI: \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Discuții Finanțe - FMI. România ar putea împrumuta cu dobândă 1,5%, fără condiții și cu rambursare în maximum 5 ani. FMI: "Nu am primit încă o cerere formală".

În cursul anului 2020, ANAF va continua eforturile de consolidare a monitorizării și controalelor în domeniul comerțului electronic. Măsura are în vedere dezvoltarea unui cadru legal și procedural în domeniu, consolidarea structurii specializate în cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală,
dezvoltarea de proceduri specifice privind detecția cazurilor de fraudă în domeniul comerțului electronic, dezvoltarea de instrumente speciale pentru monitorizare/analiză/investigare, dezvoltarea de specificații tehnice și funcționale pentru o aplicație specifică în domeniul controlului și monitorizării comerțului electronic. În perioada primelor două luni ale anului 2020, au fost verificați primii 47 contribuabili, la care s-au aplicat sancțiuni contravenționale și s-au efectuat confiscări în valoare de 219.100 lei.

O parte din aceste obiective vor fi realizate cu sprijinul proiectului finanțat prin PSRS - Consolidarea capacității administrative a ANAF în ceea ce privește monitorizarea, analiza, investigarea și auditarea comerțului electronic (290.000 euro); proiectul presupune schimb de experiență cu alte
administrații fiscale, suport tehnic pentru dezvoltarea unei metodologii pentru monitorizarea tranzacțiilor din cadrul comerțului electronic, asistență tehnică pentru elaborarea de specificații tehnice și funcționale pentru o viitoare aplicație informatică.

Pentru operatorii economici care au obligația de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale și care nu s-au conformat prevederilor legale în materie, au fost întreprinse campanii de control operativ pe linia dotării și utilizării cu aparate de marcat electronice fiscale în zone și domenii cu risc ridicat de neconformare. Astfel, pentru 405 contribuabili a fost dispusă suspendarea activității pentru abateri de la prevederile legale privind dotarea și utilizarea aparatelor electronice fiscale (316 pentru nedotare și 89 pentru neutilizare).

În 2020, structura de specialitate din cadrul ANAF va continua efectuarea de controale inopinate pe linia dotării și utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale în zone și domenii cu risc ridicat de neconformare, contribuind la stimularea emiterii de bonuri fiscale. În cursul anului 2019, a fost constituit un grup de lucru pentru coordonarea implementării sistemului informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale (OMFP
2005/2019), în cadrul căruia, după consultarea pieței, a fost elaborat caietul de sarcini pentru achiziționarea Sistemului Informatic de Colectare, Stocare, Arhivare și Raportare date fiscale din aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic (SICSAR); sistemul informatic va fi instalat în centrele de date MFP, urmând să fie operat de către furnizorul soluției pe durata a 4 ani.

De asemenea, a fost elaborat un plan de acțiune privind implementarea SICSAR, acesta putând fi aplicat doar după alocarea fondurilor necesare,
estimate la 91,5 milioane lei, incluzând SICSAR și infrastructura fizică suport, absolut necesară pentru asigurarea sistemului. Finalizarea procesului de achiziție a SISCAR și conectarea aparatelor este planificată pentru trimeestrul IV/2020. 

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
case de marcat