DOCUMENT ANAF a pregătit formularele pentru înregistrarea obligatorie a contractelor de închiriere

DOCUMENT ANAF a pregătit formularele pentru înregistrarea obligatorie a contractelor de închiriere
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 21 oct 2022

ANAF a pregătit un proiect de ordin de președinte pentru modificarea formularelor de înregistrare la Fisc a contractelor de închiriere, în contextul în care înregistrarea în termen de cel mult 30 de zile de la încheiere/modificare devine obligatorie de la 1 ianuarie 2023. De asemenea, ANAF va introduce și o Notificare formală care să fie trimisă persoanelor care nu au înregistrat contractele, dar au obținut venituri (declarate prin formularul 212 ”Declarație unică privind impozitul pe venit si contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În prezent, înregistrarea la ANAF a contractelor nu este obligatorie, dar prezintă avantaje pentru cel care dă spre închiriere, în vederea protejării dreptului locatorului cu privire la plata chiriei la termenele și în condițiile menționate în contracte. În urma înregistrării, contractele de locațiune devin titluri executorii.

Proiectul de ordin ANAF

Ca urmare a obligației instituită de Ordonanța Guvernului nr.16/2022, este necesară completarea prevederilor Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.114/2019.

LEGE Schimbări în Codul Muncii: Salariații vor avea dreptul la un nou concediu și chiar să absenteze de la muncă. Program individualizat de muncă, inclusiv cu tele-muncă CITEȘTE ȘI LEGE Schimbări în Codul Muncii: Salariații vor avea dreptul la un nou concediu și chiar să absenteze de la muncă. Program individualizat de muncă, inclusiv cu tele-muncă

Prin prezentul proiect de ordin se propune:

  • completarea procedurii de înregistrare a contractelor de locațiune cu noile prevederi legale aduse Codului fiscal prin Ordonanța Guvernului nr.16/2022;
  • completarea modelului și conținutului formularului "Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune", precum și a instrucțiunilor de completare ale acestuia, cu informații privind cuantumul chiriei lunare;
  • aprobarea modelului și conținutului formularului "Notificare privind nedepunerea la termen a cererii de înregistrare a contractelor de închiriere".

Persoanele fizice care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare și cele din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală, au obligația înregistrării contractului încheiat între părți, precum și a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 zile de la încheierea/producerea modificării acestuia.

Documente

Proiect de ordin

Anexa nr.1 Procedură de înregistrare a contractelor de locațiune

Anexa la Anexa nr.1 - Evidenta contracte Locatiune

Anexa nr.2 Declaratie contracte locatiune

Anexa nr.3 Notificare

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
contract chirie
contracte inchiriere anaf
inregistrare anaf contract chirie