Material informativ ANAF despre anularea de accesorii în cadrul restructurării financiare: cine poate beneficia, în ce condiții și care este procedura de urmat

Material informativ ANAF despre anularea de accesorii în cadrul restructurării financiare: cine poate beneficia, în ce condiții și care este procedura de urmat
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 30 sep 2019

ANAF a întocmit un material informativ despre anularea accesoriilor în cadrul restructurării financiare, material care include informații utile referitor la cine poate beneficia, ce poate fi anulat, în ce condiții, care este procedura de urmat, precum și prevederile speciale în cazul celor care beneficiază deja de eșalonări la plată sau a celor care au cereri de rambursare în curs de soluționare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Anularea unor obligații accesorii Ordonanța Guvernului nr. 6/2019

Cine poate beneficia?

  • Persoane juridice, persoane fizice sau entități fără personalitate juridică cu datorii restante la 31.12.2018 mai mici de un milion de lei
  • Persoane fizice sau entități fără personalitate juridică, unități administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului București precum și instituțiile publice cu datorii restante la 31.12.2018 mai mari de un milion de lei

(Articol 23 alineate (1) și (2) Ordonanța Guvernului 6/2019)

Nouă facilitate introdusă de ANAF prin SPV CITEȘTE ȘI Nouă facilitate introdusă de ANAF prin SPV

Ce poate fi anulat?

Dobânzile, penalitățile și alte accesorii aferente:

  • obligațiilor bugetare principale, inclusiv diferențelor de obligații bugetare principale declarate suplimentar după 01.01.2019 prin declarație rectificativă, pentru care s-a împlinit scadența sau termenul de plată până la 31 decembrie 2018 inclusiv;
  • diferențelor de obligații bugetare principale stabilite prin decizie de impunere comunicate până la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, chiar dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată;
  • altor obligații de plată individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal în vederea recuperării la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.
  • obligațiilor bugetare cu termene de plată până la data de 31 decembrie 2018 și stinse până la această dată
  • obligațiilor pentru care sunt în derulare înlesniri la plată la 31.12.2018 pentru care, în cursul anului până la 15.12.2019, înlesnirea la plată își pierde valabilitatea;
  • obligațiilor stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată la data de 31 decembrie 2018 pentru care, până la 15.12.2019, încetează suspendarea executării sau debitorii depun o cerere de renunțare la efectele suspendării executării.

(Articol 23 alineate (3)-(6), articol 26 Ordonanța Guvernului 6/2019)

Multe companii caută în continuare angajați, dar pe aceleași salarii ca anul trecut CITEȘTE ȘI Multe companii caută în continuare angajați, dar pe aceleași salarii ca anul trecut

Care sunt condițiile care trebuie îndeplinite pentru anularea accesoriilor?

I. În cazul accesoriilor aferente obligațiilor principale restante la 31.12.2018

  • stingerea obligațiilor principale restante la 31.12.2018 până la 15.12.2019
  • stingerea obligațiilor principale și accesoriilor scadente între 01.01- 15.12.2019 până la data depunerii cererii de anulare
  • depunerea tuturor declarațiilor până la data depunerii cererii de anulare
  • depunerea cererii de anulare după îndeplinirea condițiilor dar nu mai târziu de 15.12.2019

(Articol 24 Ordonanța Guvernului 6/2019)

II. În cazul accesoriilor aferente obligațiilor principale declarate suplimentar prin declarații rectificative cu scadență anterioară datei de 31.12.2018 inclusiv

  • depunerea declarației rectificative și plata obligației declarate, între 01.01- 15.12.2019
  • stingerea obligațiilor principale și accesoriilor scadente între 01.01- 15.12.2019 până la data depunerii cererii de anulare
  • depunerea tuturor declarațiilor până la data depunerii cererii de anulare
  • depunerea cererii de anulare după îndeplinirea condițiilor dar nu mai târziu de 15.12.2019

(Articol 25 Ordonanța Guvernului 6/2019)

Prin derogare de la prevederile Codului de procedură fiscală: la debitorii la care începe inspecția după intrarea în vigoare a OG nr. 6/2019 (08.08.2019), declarațiile rectificative depuse până la 18 august 2019 sunt luate în considerare de inspecție și pot beneficia de anulare.

(Articol 27 alineat (2) Ordonanța Guvernului 6/2019)

Noi reguli de TVA vor fi aplicate de la 1 ianuarie 2020. Ce au de făcut operatorii economici în timpul rămas CITEȘTE ȘI Noi reguli de TVA vor fi aplicate de la 1 ianuarie 2020. Ce au de făcut operatorii economici în timpul rămas

III. În cazul accesoriilor aferente obligațiillor principale cu scadență și plătite până la 31.12.2018

  • stingerea obligațiilor principale și accesoriilor scadente între 01.01- 15.12.2019 până la data depunerii cererii de anulare:
  • depunerea tuturor declarațiilor până la data depunerii cererii de anulare
  • depunerea cererii de anulare după îndeplinirea condițiilor dar nu mai târziu de 15.12.2019

(Articol 26 Ordonanța Guvernului 6/2019)

IV. În cazul accesoriilor aferente obligațiilor principale cu scadență până la 31.12.2018, stabilite prin decizie de impunere emisă de inspecție în derulare la data intrării în vigoare a OG nr. 6/2019

  • plata diferențelor obligațiilor fiscale principale în termenul stabilit în decizia de impunere;
  • depunerea cererii de anulare în 90 de zile de la data comunicării deciziei de impunere.

(Articol 27 Ordonanța Guvernului 6/2019)

Firmele românești se înglodează în datorii. Întârzierile la plată, tot mai mari CITEȘTE ȘI Firmele românești se înglodează în datorii. Întârzierile la plată, tot mai mari

Care este procedura de urmat

I. Debitorul poate depune o notificare (este opțional)) până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor

Avantajele depunerii notificării

Organul fiscal:

  • verifică dacă debitorul și-a îndeplinit obligațiile declarative potrivit vectorului fiscal până la respectiva dată și îl îndrumă, după caz, în îndeplinirea obligațiilor declarative;
  • clarifică neconcordanțele cu contribuabilul
  • efectuează stingerile, compensările și orice alte operațiuni necesare în vederea stabilirii cu certitudine a obligațiilor bugetare ce constituie condiție pentru acordarea facilității fiscale;
  • eliberează din oficiu, în termen de 5 zile lucrătoare de la notificare, certificatul de atestare fiscală
  • emite decizie de amânare la plată a dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor;
  • nu începe sau suspendă, după caz, procedura de executare silită pentru obligațiile accesorii amânate la plată
  • nu stinge obligațiile accesorii amânate la plată până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 15 decembrie 2019 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.

(Articol 28 Ordonanța Guvernului 6/2019)

Se pot efectua plăți ale obligațiilor care reprezintă condiție pentru anulare din sumele indisponibilizate prin poprire

(Articol 29 Ordonanța Guvernului 6/2019)

Nemulțumirile marilor companii: Măsuri fiscale semnate nejustificat în regim de urgență, stimulente fiscale care există doar pe hârtie, lipsa digitalizării sau transparenței la controale ANAF CITEȘTE ȘI Nemulțumirile marilor companii: Măsuri fiscale semnate nejustificat în regim de urgență, stimulente fiscale care există doar pe hârtie, lipsa digitalizării sau transparenței la controale ANAF

II. Debitorul depune cererea de anulare până cel târziu la 15.12.2019

Prevederile privind amânarea la plata a accesoriilor, neînceperea/suspendarea executării silite, ordinea specială de stingere sunt aplicabile și pe perioada cuprinsă între data depunerii
cererii de anulare a accesoriilor și data emiterii deciziei de soluționare a cererii

(Articol 24 alin. (d) Ordonanța Guvernului 6/2019)

(Articol 28 alineat (5) Ordonanța Guvernului 6/2019)

În cazul în care nu se depune notificare accesoriile care pot fi anulate și care au fost achitate se restituie.

(Articol 28 alineat (8) Ordonanța Guvernului 6/2019)

III. Dacă sunt îndeplinite toate condițiile organul fiscal emite decizia de anulare a accesoriilor

În cazul în care se constată neîndeplinirea condițiilor organul fiscal emite decizia de respinere a cererii de anulare

(Articol 30 Ordonanța Guvernului 6/2019)

Modificare Codul Muncii - Firmele scapă de o nouă obligație cu care îi amenințau legiuitorii. Până și Guvernul a semnalat costuri ridicate CITEȘTE ȘI Modificare Codul Muncii - Firmele scapă de o nouă obligație cu care îi amenințau legiuitorii. Până și Guvernul a semnalat costuri ridicate

Prevederi speciale privind debitorii care beneficiază de eșalonare la plată

Debitorii care beneficiază de eșalonarea la plată la data intrării în vigoare a OG nr. 6/2019 (08.08.2019) precum și cei care obțin eșalonarea după această dată:

  • pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligațiilor principale declarate suplimentar prin declarații rectificative, celor stabilite suplimentar prin decizii de impunere de către organele de inspecție fiscală, și celor stinse la data de 31.12.2018 dacă sunt îndeplinite condițiile cerute pentru aceste situații și își pot menține eșalonarea la plată;
  • pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligațiilor principale restante la 31.12.2018 dacă finalizează eșalonarea până la 15.12.2019. Accesoriile incluse în ratele de eșalonare cu termene de plată după 08.08.2019 achitate odată cu plata ratei de eșalonare se restituie.

(Articol 31 Ordonanța Guvernului 6/2019)

Prevederi speciale privind debitorii care au cereri de rambursare

Debitorii care, la data de 15.12.2019 inclusiv, au cereri de rambursare în curs de soluționare pentru care, ulterior acestei date, organul fiscal respinge total sau parțial rambursarea, beneficiază de anularea accesoriilor dacă achită obligațiile bugetare de care depinde anularea, nestinse prin compensare cu sumele individualizate în cererea de rambursare, în 30 de zile de la data comunicării deciziei prin care se respinge rambursarea.

(Articol 34 Ordonanța Guvernului 6/2019)

viewscnt
Afla mai multe despre
restructurarea financiara
anaf
ministerul finantelor