Prețurile pentru noua Dacia Spring, văzute de Profit.ro, au fost anunțate pe principalele piețe din Europa, în Franța și Marea Britanie, în timp ce în România încă se mai vinde vechiul model de 65 CP.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Clienții francezi pot deja comanda noul Spring cu motor de 70 CP, în echipările Essential și Expression, și cu motor de 100 CP, în echiparea Extreme.
Noutățile de pe Spring nu constau doar în plusul de putere, ci, în primul rând, în tehnologia nouă regăsite pe baterie. Fosta baterie NMC a fost eliminată și a fost înlocuită cu una LFP. Aceasta aduce atât reduceri de costuri, cât și unele avantaje, în special de viteză de încărcare și siguranță. Bateriile LFP sunt mult mai stabile și permit încărcări mai bune, dar vin cu un singur dezavantaj, densitatea energetică mai mică.
Asta înseamnă că o baterie LFP va avea nevoie de mai mult spațiu decât una NMC, la o capacitate similară, dar va oferi performanțe și consum mai bune. Din acest motiv, Dacia a redus capacitatea bateriei de la 26,8 kWh, la 24,3 kWh, pentru a păstra greutatea mașinii, fără să piardă autonomie.
Cele două noi motoare introduse pe Spring vor avea ambele o autonomie WLTP de 225 km, similar cu valoarea pe care acest model a avut-o încă de la lansare, consumul mediu de energie declarat fiind acum de 12,4 kW/100 km, unul dintre cele mai bune din industria auto.
Prețul pentru motorul de 70 CP în Franța este de similar cu cel al vechiului model de 65 CP, respectiv 16.900 de euro, pe versiunea de intrare, și de 18.900 de euro pe versiunea intermediară. În același timp, motorul de 100 CP, care va reprezenta o adevărată revoluție pentru Spring, la nivel de comportament, este de 19.700 de euro.
În Marea Britanie, motorizarea de 70 CP începe de la 15.225 lire, iar cea de 100 CP are un preț de 16.225 lire, echivalentul a aproximativ 18.750 euro și, respectiv, 19.920 de euro. Pentru a compensa faptul că Spring nu este eligibilă la subvenții în această țară, Dacia acordă un grant de 3750 de lire la achiziție.
În România, încă se mai vinde versiunea de 65 CP, care are o ofertă de preț valabilă până pe 31 decembrie, la 16.000 de euro. Imediat după sărbătorile de iarnă, Dacia va deschide cel mai probabil comenzile și pe piața din România, fiind așteptat același preț ca în Franța, de 16.900 de euro pentru Spring 70.
Dacia a introdus o serie de modificări la nivelul platformei pentru optimizarea distribuției greutății între față și spate, pentru un echilibru general mai bun al mașinii. De asemenea, s-a realizat o mai bună rigidizare a șasiului, prin introducerea de bare stabilizatoare pe puntea față și prin aplicarea de noi setări ale amortizoarelor și arcurilor. Roțile de 15 inchi au fost introduse standard începând cu versiunea Expression.
La nivel de aerodinamică, mașina a primit de asemenea unele îmbunătățiri, cu mici elemente de carenaj în față, lateral și spate, dar și la nivelul eleronului. Coeficientul aerodinamic a scăzut la 0,66, de la 0,74 Cx.
Cele două noi motoare, care au și un cuplu majorat cu circa 20%, permit acum accelerații îmbunătățite, mai ales pe intervalul 80 – 120 km/h, acolo unde au loc depășirile în afara localităților. Pe Spring 70, accelerația a scăzut la 10,3 secunde, de la 14 secunde, iar pe Spring 100 aceasta este acum de 6,9 secunde. În același timp, accelerația de la 0 la 100 km/h a scăzut la 9,6 secunde, față de 13,7 secunde cu motorul de 65 CP.
Chargerul de bord permite încărcarea cu până la 40 kW, cu noua baterie LFP, față de 30 kW anterior, iar timpul de încărcare se reduce la 29 de minute de la 20 la 80% la o stație rapidă. Încărcarea la priză de 7 kW este estimată la 3 ore și 20 minute, mai rapid decât la vechea baterie NMC, iar la priză casnică timpul estimat este de 10 ore și 11 minute.
Dacia Spring va păstra toate echipamentele standard existente până acum pe versiunile de echipare, inclusiv tehnologia V2L cu care pot fi alimentate diferite echipamente electrice direct de la mașină, la 220 volți.
















