Guvernul spaniol pregătește o înăsprire a legislației în domeniul muncii, care ar putea obliga platformele de livrare de mâncare să încheie contracte oficiale de muncă cu curierii pe care se bazează, transmite Bloomberg.
În conformitate cu noile reguli care ar urma să fie propuse în zilele următoare, companii precum Uber Eats, Deliveroo și Glovo ar putea fi forțate să ofere salarii, asistență socială și ajutor de șomaj pentru cei aproximativ 30.000 de curieri care lucrează pentru aceste platforme de livrare de mâncare din Spania, a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului Muncii.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Deocamdată nu s-a decis dacă propunerile vor merge apoi spre Congres pentru aprobare sau vor fi incluse într-o ordonanță de urgență, cea ce înseamnă că ar putea dura mai multe luni înainte să își facă simțite efectele, scrie Agerpres.
"Această reglementare pune capăt unei dispute juridice referitoare la statutul acestor muncitori, liber profesioniști sau nu, pentru că pleacă de la presupunerea că există o dependență a relațiilor de muncă", a declarat Maria Luz Rodriguez, un profesor de drept și fost secretar de stat în Ministerul Muncii, care a analizat o variantă de lucru a actului normativ.
La finele anului trecut, ministrul spaniol al Muncii, Yolanda Diaz, a spus că noul cadrul legal va transpune o decizie anterioară a Curții Supreme de Justiție, potrivit căreia strat-upul de livrări Glovo are legături de muncă cu curierii săi și nu este doar un simplu intermediar.
Situația din Spania va fi văzută în alte țări ca un test cu privire la modul în care parlamentarii răspund la creșterea puterii aplicațiilor de livrări și a responsabilităților pe care aceste aplicații le au față de lucrătorii lor. O dispută juridică pe aceiași temă a ajuns la Curtea Supremă din statul California iar Comisia Europeană urmează să publice luna viitoare propriile sale recomandări pentru o legislație la nivelul întregii Uniuni Europene.
Companiile precum Uber susțin că afacerile lor funcționează numai pentru că șoferii lor sunt liberi să aleagă unde și când vor să muncească, și pentru cât ore au nevoie să muncească. În replică, sindicatele spun că dezavantajul este că muncitorii nu beneficiază de o serie de avantaje esențiale precum asigurare de sănătate sau concediu de boală.