Erdogan anunță când începe construcția canalului între Marea Neagră și Marea Marmara

Erdogan anunță când începe construcția canalului între Marea Neagră și Marea Marmara
scris 31 mai 2021

Președintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, a declarat că lucrările de construcție la un canal destinat să facă legătura între Marea Neagră și Marea Marmara, un uriaș proiect cu o valoare de mai multe miliarde de dolari, vor începe în luna iunie, chiar dacă pandemia continuă să afecteze economia turcă, transmite Bloomberg.

Anunțul făcut sâmbătă de președintele Erdogan vine după un deceniu de când a lansat acest "proiect nebunesc" privind un canal navigabil cu o lungime de 45 de kilometri care să reducă presiunile asupra Strâmtorii Bosfor. Într-un raport guvernamental publicat în 2019, prețul estimativ al canalului era de 75 miliarde de lire (13 miliarde de dolari la acea dată), scrie Agerpres.

VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități

Erdogan mizează pe faptul că acest canal va da naștere la noi orașe de-a lungul rutei și va crea mii de locuri de muncă, inversând astfel tendința de scădere a popularității liderului Turciei înaintea alegerilor prezidențiale din 2023.

În cei 18 ani de când conduce Turcia, Erdogan a investit zeci de miliarde de dolari în uriașe proiecte de infrastructură precum noul aeroport din Istanbul, un nou pod peste Bosfor și mari spitale.

Canalul între Marea Neagră și Marea Marmara ar urma să dea naștere unui nou oraș cu o jumătate de milion de locuitori iar mai multe poduri vor face legătura între cele două maluri.

Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte

"Vom pune fundația la Canal Istanbul la finele lunii iunie", a spus sâmbătă Erdogan cu prilejul unei ceremonii de aniversare a cuceririi Constantinopolului de către otomani în 1453. "Vom construi două orașe pe cele două maluri ale Canal Istanbul. Grație acestor orașe, frumusețea și importanța strategică a Istanbulului vor crește", a adăugat liderul turc.

Erdogan a respins îngrijorările exprimate de rivalii săi politici, potrivit cărora proiectul îi va afecta pe contribuabili, va aduce prejudicii mediului și va viola Convenția de la Montreux care reglementează navigația prin strâmtoarea Bosfor. Erdogan a spus că Turcia nu va părăsi Convenția de la Montreux, din 1936, pentru că navele militare vor putea utiliza noul canal.

Primarul orașului Istanbul, Ekrem Imamoglu, a promis că va folosi toate pârghiile legale pentru a bloca planul lui Erdogan, susținând că acesta implică riscuri pentru mediu și infrastructură. Potrivit edilului, construcția unui asemenea canal riscă să diminueze accesul la apă potabilă pentru cei 16 milioane de locuitori ai Istanbulului.

Un alt argument invocat de adversarii acestui proiect este că el nu-și justifică utilitatea în condițiile în care traficul maritim prin Bosfor a scăzut constant în ultimul deceniu. Conform datelor Ministerului turc al Transporturilor, circa 38.400 de nave au tranzitat Bosforul anul trecut, față de circa 55.000 în 2006, deși tonajul total a crescut cu aproximativ 30%.

Canalul Istanbul ar urma să înceapă în districtul Kucukcekmece de lângă Marea Marmara, unde există deja un lac interior, se va îndrepta spre rezervorul Sazlidere, după care se va termina la Marea Neagră, la nord de localitatea Durusu. Cu o adâncime de 25 de metri și o lățime de 400 de metri, noul canal ar urma să fie integrat cu noi porturi și centre logistice, urmând a include și trei tuneluri subterane pentru autovehicule. 

viewscnt
Afla mai multe despre
marea neagră
marea marmara