Mark Mateschitz, moștenitorul Red Bull și cel mai bogat millennial din Europa, a primit 582 milioane de euro în dividende

Mark Mateschitz, moștenitorul Red Bull și cel mai bogat millennial din Europa, a primit 582 milioane de euro în dividende
Profit.ro
Profit.ro
scris 1 nov 2023

Mark Mateschitz, moștenitorul Red Bull și cel mai bogat millennial din Europa, a primit suma de 582 milioane de euro sub formă de dividende, aceasta fiind prima plată pe care a primit-o, după ce, anul trecut, a moștenit imperiul băuturilor energizante de la tatăl său, transmite Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Compania cu sediul în orașul austriac Fuschl am See, în apropiere de Salzburg, a informat că a distribuit jumătate din profitul său pe anul trecut, în valoare de 1,56 miliarde de euro, în rândul acționarilor. Mateschitz controlează 49% din acțiuni prin compania sa de tip holding, ceea ce îl face eligibil pentru o recompensă de 383 milioane de euro. Familia Yoovidhya din Thailanda deține restul de 51% din acțiuni.

FOTO Un motan din România, desemnat cel mai frumos din lume CITEȘTE ȘI FOTO Un motan din România, desemnat cel mai frumos din lume

Însă, cel mai bogat millennial din Europa a mai primit și 199 de milioane de euro, ca urmare a tradiției existente la Red Bull de a face plăți suplimentare către proprietarul austriac al companiei. Chalerm Yoovidhya a primit o sumă suplimentară de doar 3,17 milioane de euro, scrie Agerpres.

Anul trecut, Red Bull a vândut 11 miliarde de doze de băuturi energizante, realizând un venit net de 9,68 miliarde de euro. Dividendele de 1,56 miliarde de euro plătite în 2022 sunt cele mai mici din ultimii trei ani, în condițiile în care creșterea costurilor cu marketingul și producția a afectat profitabilitatea.

Compania austriacă cheltuie aproape un sfert din cifra de afaceri pe inițiative de marketing, inclusiv echipa de Formula 1 care îi poartă numele, găzduirea unor evenimente de sporturi extreme și sponsorizarea unor atleți de top, precum jucătorul brazilian de fotbal Neymar și schioarea Lindsey Vonn.

viewscnt
Afla mai multe despre
mark mateschitz
red bull